Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Jag tar stafettpinnen och har fått uppgifter av chopha.
För bästa ordning och reda startas en ny tråd när alla detaljer är klara med snickeriet.
MagnusÖstberg skrev:1,5 liter
MagnusÖstberg skrev:Återkommer till det om/när det blir aktuellt. I en egen tråd.
Det finns info om det på forumet, men de är breda, och inte så djupa. Form som standardmupps.

MagnusÖstberg skrev:Det är varianten närmast fönstret som knappt syns

MagnusÖstberg skrev::)
Fast de på nedre bilden ser lite djupa ut.
2-ch skrev:Stranne och Empa! Tja... Vad ska jag säga? Känn er blåsta
Nu har jag hämtat era lådor, men jag tror jag behåller dom
Int vet väl ni varsh jag bo å sånt eller
MagnusÖstberg skrev:Den är inte mindre, men troligen betydligt dyrare och mer tidskrävande att producera. Skulle tippa på en faktor 3-5.
Elementet vill ha 1,5 liter.
Yttervolymen på den ovan är väl runt 1,8 liter
MagnusÖstberg skrev:Rekommenderar starkt filtret. Jag använder 2,5 ohm som resistor.Anders_A skrev:Kör ni med filtret som finns beskrivet här, eller är det raka rör som gäller?
-Palle- skrev:Men kanske blir att tillverka egna lådor om det inte finns något större intresse, eller om det blir för kostsamt?[/size]
-Palle- skrev:MagnusÖstberg skrev:Den är inte mindre, men troligen betydligt dyrare och mer tidskrävande att producera. Skulle tippa på en faktor 3-5.
Elementet vill ha 1,5 liter.
Yttervolymen på den ovan är väl runt 1,8 liter
Gillar formen mer iaf, den ser slankare ut på något vis. Fasningarna kan man ju göra efteråt om man nu vill ha sådana.
Men kanske blir att tillverka egna lådor om det inte finns något större intresse, eller om det blir för kostsamt?
PS: Du var mig en jäkel på att uppskatta, enligt mina beräkningar är yttervolymen exakt 1,8l. Eller fuskräknade du?
MagnusÖstberg skrev:Det är varianten närmast fönstret som knappt syns
Man kan också hitta dem på den här bilden om man letar![]()
Stenberg skrev:Om någon har LillStig-element liggandes så kan man ju testa dem i miniOA-lådorna. De var inte helt lyckade för muppselementet vad jag minns.
Det är ju samma diameter på elementen så har man bara element tillgängliga så är det ju inga svårigheter att testa.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster