Vi sålde en hel del Ditton 25, 33, 44 och 66 vill jag minnas att alla hette.
Dessutom så var Celestion UL-8 möjligen UL-10 med som en av de tre sista monitorerna när SR valde NS-1000 istället.
mvh/Harryup
Moderator: Redaktörer
mx skrev:meanmachine skrev:Nattlorden skrev:Harryup skrev:Skall MM fråga vad han skall tycka nu?
Var framgick det att det var hans personliga tyckande?
LÄS IGEN.. Det står TYDLIGT att jag anser.. Men det är kanske inte ok numer.
Inte nog transparent åsikt.
Harryup skrev:Jag jobbade på den firman som importerade Celestion i mitten på 70-talet då 90% av faktisktdeltagarna inte var födda ännu.
Vi sålde en hel del Ditton 25, 33, 44 och 66 vill jag minnas att alla hette.
Harryup skrev:Nej, 44 är bara en annan hemmaserie och UL-serien var ingen monitor heller. Tror vad du här är exempel på äldre engelskt ljudideal mot en modernare. Dessutom kan kondensatorer i filtren tröttnat så att den inte låter som den borde heller så kanske efter alla år så är det en sämre 44 än när den var ny.
mvh/Harryup
zapanasta skrev:Harryup skrev:Nej, 44 är bara en annan hemmaserie och UL-serien var ingen monitor heller. Tror vad du här är exempel på äldre engelskt ljudideal mot en modernare. Dessutom kan kondensatorer i filtren tröttnat så att den inte låter som den borde heller så kanske efter alla år så är det en sämre 44 än när den var ny.
mvh/Harryup
Man kanske skulle ta och renovera filtren lite då,få se om det blir nån skillnad![]()
kollade upp filtren i dag,men ser ut som det sitter mest åldersbeständiga kondensatorer i dom.
Länk till filterkort jag tog i dag.. http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=413784.jpg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster