Jag vill ha en bra kabel.Men ta till exempel supra kabel tycker ni den är ok eller vad ska man köpa vill inte ta banklån till kabel utan
att den värkligen låter bättre (hörbart)
Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Låter bättre och låter bättre... Beror ju på vad man menar med "låter bättre". Skulle jag köpa högtalarkabel idag skulle jag köpa supra ply, den där rektangulära, förtennade dom har. Och så sånna där justa bananer som svalander m.fl säljer. Ser ut som ett slitsat rör. Bra konstruktion, lätt att löda.
Anledningen till att jag skulle gå på supra ply är att den är tekniskt duglig (för mig då) och lätt att hantera. Priset är dock väl högt för vad jag anser att en kabel ska kosta. Det finns billigare och bättre, EKK, t.ex., men den är så jobbig att hantera att jag inte skulle köpa mer av den i dagens läge.
IngOehman skrev:Har man lågimpediva högtalare kanske man vill ha tjockare kabel än så för en given sträcka. Poängen med EKK är att man slipper den tvärimpedansmodulation som drabbar flerkardeliga kablar.
Max_Headroom skrev:IngOehman skrev:Har man lågimpediva högtalare kanske man vill ha tjockare kabel än så för en given sträcka. Poängen med EKK är att man slipper den tvärimpedansmodulation som drabbar flerkardeliga kablar.
Men supra har ju förtennat kardelerna. Borde inte det minska tvärimpedansmodulationen? Det var väl liksom tanken trodde jag.
Visst, i EKKn slipper man det helt, men är skilnaden verkligen hörbar?
Piotr skrev:Jag hävdar att plyn färgar ljudet, svar ja!
Nästan vilken solid koppar kabel som helst låter bättre i en högupplöst anläggning.
/Peter
Morello skrev:Piotr skrev:Jag hävdar att plyn färgar ljudet, svar ja!
Nästan vilken solid koppar kabel som helst låter bättre i en högupplöst anläggning.
/Peter
På vilket sett?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster