Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Jo nog är vi väl fåfänga. När tom folk på ett hifienthusiast forum väljer bort högtalare med motivationen att de är fula.
adzer skrev:Nej men att i väldigt många fall så är funktionen så mycket viktigare än formen. Att välja en säng som e obekväm eller högtalare som låter dåligt för att de är snygga är enligt mig bisarrt.
Självklart vill man ha bägge, men det yttre är nästan aldrig viktigast. Om det inte rör sig om rena prynadssaker då.
Smack skrev:adzer skrev:Jo nog är vi väl fåfänga. När tom folk på ett hifienthusiast forum väljer bort högtalare med motivationen att de är fula.
Så man ska sluta bry sig hur bilen, villan, hallmattan, tvn, tjejen, jag själv, gräsmattan, blomman i fönstret, telefonen, överkastet, tapeten och kalsongerna ser ut för det är...fåfängt?
Eller så är det ni som är slapprövar som slutat bry er om livet i största allmänhet?Även naturen väljer med ögat. Det är en del av vår genetik och en viktig del i evolutionen anser jag.
Själv tycker jag det är extremt befriande med företag som bryr sig om just designen och minsta detalj, kalla det perfektionism. Olika målgrupper bara. Inget att röra upp sig för
Men jag är övertygad om att design inte klarar sig utan funktion och tvärtom om man vill komma någon vart som bolag.
eljulio skrev:adzer skrev:Jo nog är vi väl fåfänga. När tom folk på ett hifienthusiastforum väljer bort högtalare med motivationen att de är fula.
Något särskilt du syftar på?
celef skrev:Smack skrev:adzer skrev:Jo nog är vi väl fåfänga. När tom folk på ett hifienthusiast forum väljer bort högtalare med motivationen att de är fula.
Så man ska sluta bry sig hur bilen, villan, hallmattan, tvn, tjejen, jag själv, gräsmattan, blomman i fönstret, telefonen, överkastet, tapeten och kalsongerna ser ut för det är...fåfängt?
Eller så är det ni som är slapprövar som slutat bry er om livet i största allmänhet?Även naturen väljer med ögat. Det är en del av vår genetik och en viktig del i evolutionen anser jag.
Själv tycker jag det är extremt befriande med företag som bryr sig om just designen och minsta detalj, kalla det perfektionism. Olika målgrupper bara. Inget att röra upp sig för
Men jag är övertygad om att design inte klarar sig utan funktion och tvärtom om man vill komma någon vart som bolag.
det där är helt fel, det du kallar design är inte design utan fåfänga, fråga vilka utbildade esteter som helst vad som är god design, jag lovar att ingen kommer att nämna något om en "perfekt fin yta"
-Martin- skrev:För mig är synliga högtalare det fulaste som finns. Gäller även för elektroniken.
-Martin- skrev:Nattlorden skrev:-Martin- skrev:För mig är synliga högtalare det fulaste som finns. Gäller även för elektroniken.
Vilken elektronik brukar ha synliga högtalare?
Goddag yxskaft?
Nattlorden skrev:-Martin- skrev:Nattlorden skrev:-Martin- skrev:För mig är synliga högtalare det fulaste som finns. Gäller även för elektroniken.
Goddag yxskaft?
Du menade väl nakna koner med "synliga högtalare" ?
petersteindl skrev:Ha, Nattis har mött sin överman
-Martin- skrev:För mig är synliga högtalare det fulaste som finns.
-Martin- skrev:Nattlorden skrev:-Martin- skrev:Nattlorden skrev:-Martin- skrev:För mig är synliga högtalare det fulaste som finns. Gäller även för elektroniken.
Goddag yxskaft?
Nej nakna piger.
adzer skrev:Nej men att i väldigt många fall så är funktionen så mycket viktigare än formen. Att välja en säng som e obekväm eller högtalare som låter dåligt för att de är snygga är enligt mig bisarrt.
Självklart vill man ha bägge, men det yttre är nästan aldrig viktigast. Om det inte rör sig om rena prynadssaker då.
Smack skrev:celef skrev:Smack skrev:adzer skrev:Jo nog är vi väl fåfänga. När tom folk på ett hifienthusiast forum väljer bort högtalare med motivationen att de är fula.
det där är helt fel, det du kallar design är inte design utan fåfänga, fråga vilka utbildade esteter som helst vad som är god design, jag lovar att ingen kommer att nämna något om en "perfekt fin yta"
Det där är helt fel, Idag är ytan och finish i allra högsta grad design, mode och trend. Kolla högtalartillverkare som ena året satsar på gloss, andra matt finish.
FBK skrev:adzer skrev:Nej men att i väldigt många fall så är funktionen så mycket viktigare än formen. Att välja en säng som e obekväm eller högtalare som låter dåligt för att de är snygga är enligt mig bisarrt.
Sambon valde inte mig pga det yttre eller formen i alla fall utan snarare funktionen
Almen skrev:-Martin- skrev:Nattlorden skrev:-Martin- skrev:Nattlorden skrev:-Martin- skrev:För mig är synliga högtalare det fulaste som finns. Gäller även för elektroniken.
Goddag yxskaft?
Nej nakna piger.
... med "synliga koner"?
celef skrev:Smack skrev:celef skrev:Smack skrev:adzer skrev:Jo nog är vi väl fåfänga. När tom folk på ett hifienthusiast forum väljer bort högtalare med motivationen att de är fula.
Det där är helt fel, Idag är ytan och finish i allra högsta grad design, mode och trend. Kolla högtalartillverkare som ena året satsar på gloss, andra matt finish.
nej, yta och finish är fortfarande inte design, du måste fylla saken med ett större innehåll för att det ska kunna kallas design
ordet design är idag tyvärr väldigt missbrukat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster