Vilken anser ni vara det bästa hifi tidningen just nu? Tänkte börja prenumerera på något skoj som man kan luska i när man sitter och finlirar musik
Moderator: Redaktörer
mx skrev:shifts skrev:Prenumererar på Stereophile digitalt.
Går det att göra via iPad, och vad kostar det?
shifts skrev:mx skrev:shifts skrev:Prenumererar på Stereophile digitalt.
Går det att göra via iPad, och vad kostar det?
Det går och det gör jag via ett program som heter Zinio som fungerar som
tidningskiosk. Minns inte priset, men det var en spottstyver jämfört med
lösnummer. Nya numret finns tillgängligt idag!
Nefilim skrev:Jag gillar norska Lyd&Bilde.
Kalejdokom skrev:Ny vinkel: någon gång om året bevistar jag byns bibliotek alldeles själv och utan någon tidspress. Ett svep förbi tidningshyllan och ett par, tre utvalda hifi-blaskor åker med ner i en skön fåtölj, gärna en bit bort från de mest frekventa gångstråken. Doften av gamla böcker minner om barndomen och den rätta stämningen infinner sig!
Jag skulle aldrig komma på tanken att köpa tidningarna, men att slökonsumera på det här sättet kan ge många goa impulser och idéer. Ibland har det t.o.m. varit rätt lärorikt, som när ny teknik varit på väg, t.ex. mediaspelare, bluray, full-HD etc har ibland förklarats så att man kommit hem med ett nytt stycke kunskap att förvalta och bevaka.
När det gäller innehållet i tidningarna tror jag faktiskt att jag haft mest glädje av sidorna längst bak där det ofta skrivs en del om film och musik och då inte bara mainstream utan en hel del även om s.k. finkultur.
shifts skrev:Prenumererar på Stereophile digitalt. Hifi & Musik är ett sant skämt i
jämförelse. Synd att High Fidelity gick i graven, där hade man i alla
fall en uppsjö av relevanta mätningar med.
ThePreTor1aN skrev:shifts skrev:Prenumererar på Stereophile digitalt. Hifi & Musik är ett sant skämt i
jämförelse. Synd att High Fidelity gick i graven, där hade man i alla
fall en uppsjö av relevanta mätningar med.
baah, vem är intresserad av mätningar 2012?
sprudel skrev:Flugfiske i Norden är bra, Fiskejournalen är jag prenumerant på.
Fiske alltså! Hajar du? Eller vad fiskar du efter?
Jonka_ skrev: ... Vilken anser ni vara det bästa hifi tidningen just nu? Tänkte börja prenumerera på något skoj som man kan luska i när man sitter och finlirar musik
petersteindl skrev:sprudel skrev:Flugfiske i Norden är bra, Fiskejournalen är jag prenumerant på.
Fiske alltså! Hajar du? Eller vad fiskar du efter?
Jag tror Jonka menar så här
Jonka_ skrev: ... Vilken anser ni vara det bästa hifi tidningen just nu? Tänkte börja prenumerera på något skoj som man kan luska i när man sitter och finlirar musik
Ja, ungefär så.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster