Vadsomhelst - från t.ex. konstnärligt designade diffusorer/dämpskivor till, ja, vad? Blindtestutrustning för högtalarfötter? *jk*
Moderator: Redaktörer
Jon_S skrev:Vad sägs om ett komplett hembioförsteg med alla funktioner som är F/E-testat utan påvisbar färgning i varenda tänkbar funktion (troligen ett livsverk för den som skulle försöka sig på det...). Det ska dessutom vara ordentligt avbuggat, snyggt och lätt/effektivt att integrera i nätverk. Gärna i form av mjukvara som körs på en vanlig dator med ett bra ljudkort
En komplett "soundgenerator" som kan göra alla lustiga färgningar som jag själv och andra (kanske?) gillar; vinyl-knaster, rör-dist, hängmatta-EQ, subharmonisk synthesizer för låga frekvenser osv att använda i den transparanta anlägggningen som jag inte har (än...)
Den perfekta musikspelaren som alltid spelar musik som jag inte visste att jag ville höra på
mangs skrev:Jag är inne lite på att få fram en universell produkt som agerar som ett vällljudande försteg. Den skall klara så många kanaler som möjligt, allehanda ljudinställningar,ilter parametriska filter etc samt möjlighet till både manuell och automatisk kalibrering.
Vidare skall den ha en bra integrerad DAC och möjlighet att skicka ut bild/ljud till flera anläggningar.
Den skall ha ett snyggt interface och vara rapp och buggfri. Fin kvalitétskänsla rakt igenom. Den skall även ha en inbyggd mediastreamer som hanterar alla bild/ljudformat på ett bra sätt. Vettiga inkopplingsmöjligheter till nätverkade enheter samt en native lösning för Youtube, webb-tv och Spotify mm
Sist, en mycket smidig/snygg fjärrkontroll-app via android-platta/telefon där jag kan sköta/ställa in allting via lyssningsfåtöljen eller när jag är ute på resande fot.
Kontentan är att jag bara kopplar in denna burk till mina slutsteg/högtalare och en skärm och kan sedan utföra allting som jag idag behöver massor av apparater till.
petersteindl skrev:Den är kanske på g![]()
MvH
Peter
Bongo skrev:En mellanklassreceiver (ca 4-5K) som strippats på slutsteg (och blivit billigare) som utgör ett överkomligt och lagom litet hemmabioförsteg som får plats i en modern tv-bänk och inte kostar ohemult mycket. Slutsteg kan man sedan köpa efter volymkrav och gömma undan, eller ha aktiva högtalare.
Ca 3000:- borde den kosta med alla de vanliga funktionerna inklusive hdmi-växel och en bra fjärrkontroll. Billigaste surroundförsteget på prisjakt just nu kostar 9995:-
Bongo skrev:En mellanklassreceiver (ca 4-5K) som strippats på slutsteg (och blivit billigare) som utgör ett överkomligt och lagom litet hemmabioförsteg som får plats i en modern tv-bänk och inte kostar ohemult mycket. Slutsteg kan man sedan köpa efter volymkrav och gömma undan, eller ha aktiva högtalare.
Ca 3000:- borde den kosta med alla de vanliga funktionerna inklusive hdmi-växel och en bra fjärrkontroll. Billigaste surroundförsteget på prisjakt just nu kostar 9995:-
i skrev:En (bio)förstärkare/försteg som man inte behöver göra en större förundersökning med efterföljande projekt för att få det att fungera som man vill.
Stereotypen skrev:Billiga, effektiva och snygga diffusorer.
steveo1234 skrev:Bra och billiga surroundhögtalare.
Extremt välljudande fronthögtalare som klarar av att spela starkt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster