Moderator: Redaktörer
NiklasF skrev:steveo1234 skrev:Bra och billiga surroundhögtalare.
Extremt välljudande fronthögtalare som klarar av att spela starkt.
Kan bara hålla med, ljudtryck och oansträngdhet som ett par i56 men ljudkvaliten ifrån ett par Martin Logan. Hur svårt kan det vara egentligen?!
KarlXII skrev:En motsvarande Behringer DCX2496 med inställningsmöjligheter ner under 10Hz.
-Martin- skrev:Nattlorden skrev:11.2 bioförsteg
+1 på den. Vill dessutom lägga till "med balancerade utgångar"
NiklasF skrev:Stereotypen skrev:Billiga, effektiva och snygga diffusorer.
Snygga är ju alltid en smaksak, men man kan ju alltid bygga själv för att hålla ner priset.
phloam skrev:Fristånde VU-mätare som kan kopplas till vilket ljud somhelst. Äkta mekaniska med glödlampa under.
KarlXII skrev:En motsvarande Behringer DCX2496 med inställningsmöjligheter ner under 10Hz.
paa skrev:i skrev:En (bio)förstärkare/försteg som man inte behöver göra en större förundersökning med efterföljande projekt för att få det att fungera som man vill.
Hur ska man veta vad man vill, om man inte vet vilka möjliigheter som finns? Och hur ska man veta det utan en större förundersökningen?
shifts skrev:phloam skrev:Fristånde VU-mätare som kan kopplas till vilket ljud somhelst. Äkta mekaniska med glödlampa under.
Jag skulle vilja ha en digital, med viss fördröjning/seghet, som visar på
effektuttaget från slutsteget när jag lyssnar på musik. Skulle älska att ha
ett sådant. Kanske ska det minnas toppvärden under en låt också.
Jansson skrev:intuitiv elektronik
phloam skrev:Jansson skrev:intuitiv elektronik
Hade varit kul att få jobba med att ta fram det. Vart vänder man sig? Vilka tillverkare lägger ner seriöst arbete på detta område?
DanNorman skrev:Kimpost: Vad lägger du i "stor"? Låg och kraftfull bas? Andra egenskaper borde gå att få till. Stor risk för placeboeffekter dessutom. Om högtalaren ser liten ut, menar jag
phloam skrev:NiklasF skrev:Stereotypen skrev:Billiga, effektiva och snygga diffusorer.
Snygga är ju alltid en smaksak, men man kan ju alltid bygga själv för att hålla ner priset.
Vad skulle du betala för färdiga diffusorer alt dämpskivor med hög WAF och t.ex. valfri dekor (postmodern, psykedelisk, punk, bling.....) ?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 33 gäster