Jag tror att en del utställare hade för små rum, eller envisades med att spela för högt för vad som låter bra på 10-15 kvm, så t ex Engelholm, men när de sansade sig emellanåt så lät det riktigt gediget. Sammanfattningsvis så har jag svårt att utse en solklar vinnare. I vissa stycken lät det totalt glimrande hos Holographic Audio, men stundtals lite mindre så. I mina humbla öron då. Den njutbaraste upplevelsen fick jag hos Totem som spelade musik av sådan sort som jag gillar och dessutom befriande rent och klart efter att jag nyss lyssnat på Linn. Linn ska få en ny chans imorgon, jag tror inte att ett så "häftigt" system kan låta så klent som det gjorde idag. Hoppas de ägnar kvällen åt att tuna och tweaka, annars stämmer deras slogan bra Everything (else) Sounds Better. No frills gav väl just no frills, särskilt med tanke på att, den i och för sig enormt rena, basen levererades av jättesubwoofern Barbaras. Den skulle addera ytterligare 50 lax till systemet och med tanke på det så var totalupplevelsen inte så imponerande.
Larsen ja... jo... skrev att det är lite som att komma hem till Carlsson, men just idag tyckte jag inte L8:orna släppte som jag är van vid. Kanske kom de lite för nära hörnen, kanske var rummet för litet för att de skulle kunna blomma ut, kanske var vi för många där samtidigt, kanske. Ska nog titta in även där en gång till innan jag lämnar Jönköping imorgon. Jag har några noteringar till, men vill inte trötta ut er, kära läsare. Det är säkert många som kommer att skriva och visa bilder i den här tråden. Jag spanade in motiven idag och kanske tar jag några bilder imorgon. Gör jag det så kommer favoritobjektet att vara Audiospaceförstärkaren som de använder i Von Schweikert rummet. 300B rör och en relativt måttlig prislapp. Det rycker alltmer i min rörtarm (har man en sån!?)
Det blev lite affärer gjorda idag också. Köpte något som definitivt kommer att få hela min anläggning att låta annorlunda än den låtit förut! Det klart enklaste sättet att förändra ljudet i vilken anläggning som helst. En påse ny musik!
Nu ska jag ut o käka, synd att det inte blev någon samling. Träffade Ingvar och Komorok åtminstone