Här ser vi ett par lirare som fyllde bilen med godis och sedan lämnade mässområdet med en rivstart
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(jag tror att de har både humor och självdistans, annars tar jag bort bilden eller ändrar texten till något snällare)
Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:De flesta högtalare var placerade på såna här tingestar...
JanBanan skrev:hifikg skrev:De flesta högtalare var placerade på såna här tingestar...
Då lät det väl skit, antar jag?

PappaBas skrev:Nu blir jag tveksam! Man ser ju att IÖ kör
med trä-puckar under!? För det är väl han vid skåpbilen?
hifikg skrev:PappaBas skrev:Nu blir jag tveksam! Man ser ju att IÖ kör
Trä puckar!? Så tusan heller, det var mjukfötter som gällde. Min önskebild på söndagen, men jag missade den!!
RogerGustavsson skrev:hifikg skrev:PappaBas skrev:Nu blir jag tveksam! Man ser ju att IÖ kör
Trä puckar!? Så tusan heller, det var mjukfötter som gällde. Min önskebild på söndagen, men jag missade den!!
Det var väl ett par lila mjukfötter men knappast från Sonic Design. Foppa har ju gett namn åt dem i Sverige.
PappaBas skrev:RogerGustavsson skrev:hifikg skrev:PappaBas skrev:Nu blir jag tveksam! Man ser ju att IÖ kör
Det var väl ett par lila mjukfötter men knappast från Sonic Design. Foppa har ju gett namn åt dem i Sverige.
Puh! Världsordningen är återställd, kvinnor och barn sover tryggt!
Man konstaterar att Foppa-foten lider av samma estetiska problem som sin SD-kusin? Är det motsvarande grälla färgkodning för viktklass?
hifikg skrev:Här ser vi ett par lirare som fyllde bilen med godis och sedan lämnade mässområdet med en rivstart
(jag tror att de har både humor och självdistans, annars tar jag bort bilden eller ändrar texten till något snällare)
hifikg skrev:JanBanan skrev:hifikg skrev:Ett av de trevligaste rummen var SA-rummet och där...
NiklasF skrev:Förtydligar lite bara, detta på bilden är inte SA utan AE, TROR att det var ettorna dessutom.
SA spelade enligt mig mycket bättre än AE.
MagnusÖstberg skrev::D
Dessutom riktigt usla, eftersom de lastar på
avr7000 skrev:Hello
Tillbaka från Jerusalem
Jag har en massa bilder jag skall lägga upp.
Holographics Dart Vader...
En på sitt sätt lysande och genial demonstration!
Dart Vader lät i detta rum... obra... inget bra alls.
Överdriven bas oavsett volym, det lät som en hembio med alldeles för högt uppskruvad Subwoofer (Eller för fet Bilstereo), ihopklämd ljudbild, ett väldigt resonant rum etc.
Ingen här (eller någon annanstans heller för den delen) tvivlar väl på att ett no nonsen-företag som Holographic & Co har tagit fram ett eller flera riktigt riktigt välljudande slutsteg.
Om det nu inte går att demonstrera detta välljud på mässa p g a rum, missanpassning rum-högtalare etc., så är det ju helt genialt av dem att demonstrera något som faktiskt går att demonstrera, kraften, frånvaron av distortion...
Jag tvivlar inte heller på att dessa högtalare kan låta alldeles fantastiskt bra i ett rum där de passar, -ett stort rum där rummets beskaffenhet i basområdet sammanfaller med högtalarens stora kapacitet i samma område.
Högtalarna kan spela väldigt väldigt starkt i hela sitt register utan att dista.
Det spelades en låt med Mike Oldfield (Amarok) som hade väldigt dynamiska utbrott. Jag är van att spela starkt hemma men höll själv på att göra i brallan vid vissa dynamiska passager, sjukt starkt utan att dista.
Så i frånvaro av möjligheten att demonstrera det fantastiska välljud som jag är säker på att stegen besitter är det ju som sagt smart och jättebra konsumentupplysning att visa upp den otroliga obändiga distortionsfria kraft som stegen har! Precis den information man vill ha om man ämnar köpa bryggkopplingsbara 2x500W slutsteg (Rimligt prissatta var de med).
Tack för en kul demo!
Edit: rättade till vilken skiva det var vi lyssnade på...
Stefan
hifikg skrev:NiklasF skrev:Där ser man, skylten på väggen lurade mig. Trodde det var samma märke men en stativmodell helt enkelt. Men visst lät golvaren bättre. Men även de stod väl på spikes?
brumel skrev:Synd att Linn lät dåligt. Vad lirade dom på för högtalare månne?
brumel skrev:SA Ranger är en mycket bra högtalare. Primare I 32 löjligt prisvärd. Kan inte vara mycket för 20 papp som slår den!
Synd att Linn lät dåligt. Vad lirade dom på för högtalare månne?
brumel skrev:SA Ranger är en mycket bra högtalare. Primare I 32 löjligt prisvärd. Kan inte vara mycket för 20 papp som slår den!
Synd att Linn lät dåligt. Vad lirade dom på för högtalare månne?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster