Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Det är alldeles för få som har möjligheten till det.
Eftersom jag är envåldig härskare så lyssnar jag till synpunkter men bestämmer mig sedan själv.
En sak är säker - jag kommer inte hantera massa olika optioner, lösa bitar, olika avfasningar och olika utformningar. Det är bara att glömma!
Done!n-puh skrev:MagnusÖstberg skrev:Det är alldeles för få som har möjligheten till det.
Eftersom jag är envåldig härskare så lyssnar jag till synpunkter men bestämmer mig sedan själv.
En sak är säker - jag kommer inte hantera massa olika optioner, lösa bitar, olika avfasningar och olika utformningar. Det är bara att glömma!
Ok, då får det bli -8 på mig i så fall, dvs 0.
Man limmar först och fräser sen. Det håller nogMadModder skrev:Fast de 4mm som blir kvar bakom fasningen, är inte det ganska lite att limma på?
n-puh skrev:MagnusÖstberg skrev:Det är alldeles för få som har möjligheten till det.
S skrev:
MagnusÖstberg skrev:Variant B
S skrev:Edit:
8mm material. 1.65L
10mm avfasning.
S skrev:n-puh skrev:MagnusÖstberg skrev:Det är alldeles för få som har möjligheten till det.
Varför skulle man vilja sätta ihop lådorna själv?
S skrev:Lättast att visa måtten blir nog såhär:
Vad ska jag beskriva med avfasningarna? De ska vara 1 cm. 45°!
Conny skrev:Vill försiktigt påpeka att invinklingen blir annorlunda med den större volymen.
Höjden på den viklade delen är ju 10,5 mm högre på den senare, medan invinklingen är 30 mm. (Lika på båda varianterna)
Det måste bli en lite annan vinkel då, men det kanske är egalt.
Jag har inte räknat på vinklarna i sig.
Conny
Jag förstår inte hur du kan bli konfunderad.Chopha skrev:Blev lite konfunderad efter uppdateringen på första sidan.
Kommer det att göras Muppar enligt originalritningen där den inte är krympt och har basreflex?
/Christopher
Jag med, dessutom tror jag att det är bättre ljudmässigt.Conny skrev:"Originalet" har ingen extra fasning i hörnen. De är endast fasade "rakt ut" så att det blir en liten spets. Det tycker jag är snyggare.
Conny
MagnusÖstberg skrev:Jag med, dessutom tror jag att det är bättre ljudmässigt.Conny skrev:"Originalet" har ingen extra fasning i hörnen. De är endast fasade "rakt ut" så att det blir en liten spets. Det tycker jag är snyggare.
Conny
Skulle nog vilja justera bort det.
MagnusÖstberg skrev:Jag förstår inte hur du kan bli konfunderad.Chopha skrev:Blev lite konfunderad efter uppdateringen på första sidan.
Kommer det att göras Muppar enligt originalritningen där den inte är krympt och har basreflex?
/Christopher
Jag förtydligade lite, men det finns beställningslistor för alla tre varianterna.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], juanth och 220 gäster