En del som kan säger att m5an är bäst i våra rum just på grund av detta. M1 är liksom 40m2+ för att kunna andas
Moderator: Redaktörer
Stereotypen skrev:Om jag ska spåna lite så skulle jag vilja forska lite i nya högtalarprinciper.
T.ex så skulle det vara intressant att se om man kunde få fram en äkta rundstrålare i alla riktningar. Typ som en ballong fylld med någon slags gas som är kopplad ihop med en talspole som fungerar som kolv

2-ch skrev:Stereotypen skrev:Om jag ska spåna lite så skulle jag vilja forska lite i nya högtalarprinciper.
T.ex så skulle det vara intressant att se om man kunde få fram en äkta rundstrålare i alla riktningar. Typ som en ballong fylld med någon slags gas som är kopplad ihop med en talspole som fungerar som kolv
Nu börjar vi snacka![]()
Jag skulle vilja få ljudet att uppstå i tomma intet med några enkla korsande strålar bara 8)
Ungefär som det här sättet att framställa bilder i glas.
Stereotypen skrev:Om jag ska spåna lite så skulle jag vilja forska lite i nya högtalarprinciper.
Kraniet skrev:Stereotypen skrev:Om jag ska spåna lite så skulle jag vilja forska lite i nya högtalarprinciper.
http://www.stereophile.com/content/mbl- ... oudspeaker
Bill50x skrev:adzer skrev:Ja självklart är det lättare att placera lösa baslådor gentemot en fullregisterhögtalare, men nu handlade tråden om en fullregisterhögtalare.
Delade system har fler fördelar än ljudtryckskapacitet.
Självklart? Jag vill påstå att det är enormt mycket svårare att få delade system att spela bra. Att få en sub + resten att spela ihop så det låter som en enda återgivare är ingen barnlek.
Varför skulle det gå att spela högre med ett delat system? Och vilka andra fördelar har det?
/ B
micromodular skrev:Säger bara GRAPHENE (eller hur det nu stavas).
Kan göras tunt, hårt och oerhört lätt.
Baksidan är bara den att det är astronomiskt dyrt att tillverka i större mängd. Finns kanske några enstaka labb i världen som kan göra en frimärksstor bit.
Bara att vänta å se! Snart i var mans hem!
micromodular skrev:Säger bara GRAPHENE (eller hur det nu stavas).
Kan göras tunt, hårt och oerhört lätt.
Baksidan är bara den att det är astronomiskt dyrt att tillverka i större mängd. Finns kanske några enstaka labb i världen som kan göra en frimärksstor bit.
Bara att vänta å se! Snart i var mans hem!
Bill50x skrev:Självklart? Jag vill påstå att det är enormt mycket svårare att få delade system att spela bra. Att få en sub + resten att spela ihop så det låter som en enda återgivare är ingen barnlek.
Varför skulle det gå att spela högre med ett delat system? Och vilka andra fördelar har det?
/ B
jonasp skrev:Bill50x skrev:Självklart? Jag vill påstå att det är enormt mycket svårare att få delade system att spela bra. Att få en sub + resten att spela ihop så det låter som en enda återgivare är ingen barnlek.
/ B
Min erfarenhet är exakt den motsatta. Att det är ofantligt mycket lättare att få ett delat system att spela bra än ett fullregistersystem.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster