Moderator: Redaktörer
Såg inte ut så först hade givit upp hoppet så halvvägs in så brakar infra basen igång rejält. Med kraftiga pikar vid 13 och 19Hz.OlA-68 skrev:ni skall ta och lyssna på bruce springsteens senaste platta ...låt 4 den borde platsa.
Alexi skrev:Såg inte ut så först hade givit upp hoppet så halvvägs in så brakar infra basen igång rejält. Med kraftiga pikar vid 13 och 19Hz.OlA-68 skrev:ni skall ta och lyssna på bruce springsteens senaste platta ...låt 4 den borde platsa.
Kul med lite Bruce i listan
Låten efter platsade också!
KarlXII skrev:Alexi skrev:Såg inte ut så först hade givit upp hoppet så halvvägs in så brakar infra basen igång rejält. Med kraftiga pikar vid 13 och 19Hz.OlA-68 skrev:ni skall ta och lyssna på bruce springsteens senaste platta ...låt 4 den borde platsa.
Kul med lite Bruce i listan
Låten efter platsade också!
vilken låt?
Alexi skrev:Eftersom jag satt en maxgräns på tre låtar per artist <snip>
Alexi skrev:På settings kör jag:
Sampling freq: 44100
FFT 1,345...
Window: Blackman
alla boxar i kryssade förutom på Show channels där jag har left, right, left LTAS, Right LTAS
På Axes:
X-axis: Log, Max 20kHz, Min 5Hz
Y-axis: Max 60dB, Min -20dB
Sen trycker man in LTAS knappen när man vill spara längre stunders medelvärden.
Alexi skrev:Viktigt är också att man i Windows går in på "Ljud och Ljudenheter"/Volym (Enhetsvolym) trycker på knappen Avancerat, man får då upp volymkontrollen.
välj alternativ/egenskaper.
Klicka på Inspelning, i justera volym för och kryssa ur mikrofon och kryssa i "Stereo mix"
Alexi skrev:Ladda ner: ...
Alexi skrev:Sorry har inte haft mätsladden inkopplad på länge, så mätte på de nya låtar som föreslagits här.slockna skrev:All is full of love med Björk.
Giliap med Rebecca & Fiona
Så fortsätt tipsa!
The LIST
Max_Headroom skrev:Bättre än det ni normalt lyssnar på...
Alexi skrev:Tog en liten bild på hur min koppling ser ut för att mäta:
Strömsladd? Jag har hörlurarna parallelkopplade på utgången också, kanske det du tänker på? Eller kopplingen till extern mic längst ner i bild.2-ch skrev:Alexi skrev:Tog en liten bild på hur min koppling ser ut för att mäta:
Ok, linje ut till micingång... men vad är det för strömsladd där??
Alexi skrev:124 låtar i listan nu!
Alexi skrev:Jag har hörlurarna parallelkopplade på utgången också, kanske det du tänker på? Eller kopplingen till extern mic längst ner i bild.
Nej den externa micen är bara aktiv när hörlurarna är kopplade till en telefon.2-ch skrev:Alexi skrev:124 låtar i listan nu!
Nu siktar vi på 200!
Olyckor vid inspelningen. pyttsan!Alexi skrev:Jag har hörlurarna parallelkopplade på utgången också, kanske det du tänker på? Eller kopplingen till extern mic längst ner i bild.
Hmm... så här ser det ut för mig: Utgången splittad, den ena till micingången och den andra till hörlurarna.
Lite svårt att avgörar när man inte ser vilket uttag som är vad.
Extern mic?
Du mäter alltså med mic också, nä nu är jag helt borta![]()
Nej jag har aldrig provat "rtsect".
2-ch skrev:Max_Headroom skrev:Bättre än det ni normalt lyssnar på...
Det där tycker jag var taskigt.
Alexi skrev:Nej den externa micen är bara aktiv när hörlurarna är kopplade till en telefon.
Max_Headroom skrev:2-ch skrev:Det där tycker jag var taskigt.
Ja, kanske det. MEn ni fick ju ett tips om bra musik också.
Alexi skrev:Strömsladd? Jag har hörlurarna parallelkopplade på utgången också, kanske det du tänker på? Eller kopplingen till extern mic längst ner i bild.2-ch skrev:Alexi skrev:Tog en liten bild på hur min koppling ser ut för att mäta:
Klart jag lyssnar. Hur skulle jag annars träna min hörsel att identifiera infra karakteristik i vanlig musik?slockna skrev:Alexi skrev:Strömsladd? Jag har hörlurarna parallelkopplade på utgången också, kanske det du tänker på? Eller kopplingen till extern mic längst ner i bild.2-ch skrev:Alexi skrev:Tog en liten bild på hur min koppling ser ut för att mäta:
vaddå? LYSSNAR du när du mäter?![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster