Absolut intestek skrev:Jag ser att jag är uppsatt på 8 st i inlägg 1, men har skrivit 4 st i anmälningen. Går det att få det ändrat?
Tack på förhand
/Stefan

Moderator: Redaktörer
Absolut intestek skrev:Jag ser att jag är uppsatt på 8 st i inlägg 1, men har skrivit 4 st i anmälningen. Går det att få det ändrat?
Tack på förhand
/Stefan
Om jag inte är helt schizofren, så var det jag som missade detRatlev skrev:Hej,
Jag tror ni missat min beställning. Finns inte med på första sidan.
Jag skulle enligt mitt inlägg på sidan 4 vilja ha:
4 st basreflex original samt
4 st slutna original
Mvh
Purre skrev:MÖ ska du inte ha några egna lådor?
Sen funderade jag på var den snälla S tagit vägen. Bilden på förstasidan har fortfarande fel mått. Baffelns höjd är felaktig och lådan under för liten. Om jag inte är helt ute och cyklar då
-Palle- skrev:Jag har gärna kvar den om det inte blir för mycket bök.
Det är en avfasning som jag tycker skall bort.S skrev:Purre skrev:MÖ ska du inte ha några egna lådor?
Sen funderade jag på var den snälla S tagit vägen. Bilden på förstasidan har fortfarande fel mått. Baffelns höjd är felaktig och lådan under för liten. Om jag inte är helt ute och cyklar då
Har som sagt varit lite upptagen! Men jag tar och fixar en ny version i veckan.
Ska vi skippa avfasningen på ovansidan?
njoak skrev:Jag kan inte göra snygga 3D-renderingar, men jag lekte lite med dimensionerna för version B i Draftsight. Om det är till hjälp tyckte jag de här proportionerna såg bra ut:
"Inspirationsförebilden" är till höger, med ytterdimensioner från senaste manifestet. Baffelns storlek, placering och vinkel har jag bara uppskattat från foton. Vinkeln råkade bli samma (avrundat till hela grader) som lådan i twotackters medlemspresentation.
Volymen blir 1.37 l med 10 mm material (som i figuren) och 1.55 l med 8 mm material. Elementets volym är inte borträknad. Avfasningarna kanske måste minskas lite om man använder 8 mm?
Notera att jag INTE har någon koll på vilken materialtjocklek, baffelstorlek och volym som är "bra" eller "dåliga" för ljudkvaliteten!
Den extra avfasningen är kvar men jag har nog inget emot om den skippas.
Edit: Just det ja, ett CD-fodral är ju med som storleksreferens också.
MagnusÖstberg skrev:Skitkul!!
9mm MDF räcker, innervolym gärna minst 1,5 liter.
Conny skrev:Nu kanske jag räknar tokigt, men jag får dessa innervolymer (för lådan till vänster på bilden):
10mm: 1,44 liter
9mm: 1,52 liter
8mm: 1,60 liter
Nån mer som orkar räkna?
Conny
Hampe90 skrev:Intresserad av 18st variant B
Beror lite på om man kanske kunna hjälpas åt att få dom upp över norrland mitt fall gävleborgslän. Värsta fall blir det väl att ta bilen.. Vore skönt om det gick att samåka/ samfrakt på nå sätt.
EDIT! 18st!
sky_eye skrev:Hampe90 skrev:Intresserad av 18st variant B
Beror lite på om man kanske kunna hjälpas åt att få dom upp över norrland mitt fall gävleborgslän. Värsta fall blir det väl att ta bilen.. Vore skönt om det gick att samåka/ samfrakt på nå sätt.
EDIT! 18st!
Jag åker till Söderhamn då och då, så det kan ordnas.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 215 gäster