Denon verkar gå mot färre och färre in och utgångar på sina nya produkter
Tycker dock de är snyggare än tidigare modellen.
http://usa.denon.com/US/Product/Pages/ProductLanding.aspx?CatId=AVReceivers%28DenonNA%29&catalog=DenonNA_US

Moderator: Redaktörer

filiphag skrev:det är väl endast på bottom of the line recivern avr-1513 med riktpris 249$ som har klämlist för högtalarkontakter. övriga har banan/skruvterminaler.
Maccis skrev:Varför skall det vara såna snåla högtalaranslutningar med klämplupp, gillar inte det. Jag är för kontakter som tar bananer.
filiphag skrev:Jo spännande och se efterföljaren till 4311 & 4810 som jag läst rykten om att den skall heta 4520 och ersätta båda dom 2 modellerna.
paa skrev:filiphag skrev:Jo spännande och se efterföljaren till 4311 & 4810 som jag läst rykten om att den skall heta 4520 och ersätta båda dom 2 modellerna.
Det låter inte logiskt tycker jag, eftersom de två sista siffrorna representerar årsmodellen, dvs 2013 års modell heter XX13. Så har man ju kört i 12-13 år och det verkar konstigt om dom ska ändra på det.
Alexi skrev:Nintendo WiiMaccis skrev:kompositvideo fortfarande - oj oj oj......
Alexi skrev:Nintendo WiiMaccis skrev:kompositvideo fortfarande - oj oj oj......
filiphag skrev:paa skrev:filiphag skrev:Jo spännande och se efterföljaren till 4311 & 4810 som jag läst rykten om att den skall heta 4520 och ersätta båda dom 2 modellerna.
Det låter inte logiskt tycker jag, eftersom de två sista siffrorna representerar årsmodellen, dvs 2013 års modell heter XX13. Så har man ju kört i 12-13 år och det verkar konstigt om dom ska ändra på det.
4311 kom aldrig ut som nån xx12 model
4810 koma aldrig som xx11 el xx12
verkar gå mot hållet att inte topmodellerna kommer ut varje år.
bootstrap skrev:Seriöst! Behöver inte vi nördar fler ingångar än så? Jag har iaf fler prylar som ska in än vad den tillåter.

paa skrev:bootstrap skrev:Seriöst! Behöver inte vi nördar fler ingångar än så? Jag har iaf fler prylar som ska in än vad den tillåter.
Hur mycket behövs då idag, en blurayspelare, en dator och kanske en spelkonsol? MP3-spelare kanske.
Det finns ju ingångar till det så det räcker och blir över!
Vi nördar köper väl ändå aldrig en sån där instegsmodell?
Tumme skrev:Köpte mig en Denon AVR-3313 i fredags och kopplade in den igår. Jag kopplat den som ett rent försteg konfigurerat 4.0 med stora frontar och små surrounder delade vid 80 Hz. Jag kopierade mina tidigare inställningar i mitt surroundförsteg det vill säga nivåer och avstånd för att försöka kunna jämföra skillnader i ljudkvalitet. Det som skiljer sig är att det nu är kopplat HDMI från Blu-ray spelaren vilket gör att jag kan ta del av dom högupplösta ljudformaten fullt ut jämfört med min gamla surroundprocessor som fick ljudet nerskalat via optiska utgången på Blu-ray spelaren. Musik spelas som tidigare från en Squeezebox och är kopplad optiskt så den är kopplad på samma sätt. Obs! ingen Audyssey används.
Hur låter den då? Ja tyvärr får jag nog säga att jag tycker den låter lite nasalt speciellt röster får en liten hårdhet och jag tycker mig även höra distorsion på högfrekventa ljud.
Här hadde man tänkt sig att ta steget in i högupplöst ljud på film och HDMI växling och så blir man inte nöjd.
Nu är den fortfarande knappt använd så frågan är om det kommer att hända något med ljudet när den blivit mer inspelad. Vad tror ni?
Tyvärr upptäckte jag att Hifiklubben bara har bytesrätt och ej öppet köp.
Thomas
MagnusÖstberg skrev:Har du möjlighet att låta BL-spelaren D/A-omvandla och köra analoga slangar till receivern som jämförelse?
MagnusÖstberg skrev:Ja, bara för att få en jämförelse.
Tumme skrev:MagnusÖstberg skrev:Ja, bara för att få en jämförelse.
Jag ska försöka rota fram några analoga kablar och prova.
Så om jag upplever ljudet liknande med analog koppling är det då förstegsdelen i Denon stärkaren som färgar ljudet? eller är det Blu-ray spelaren som färgar ljudet? det kan ju bli så att spelaren färgar ljudet så att det jag upplever inte kommer fram på samma sätt. Många variabler blir det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster