Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:I vilken branch finns det mycket etablerade unga konstruktörer/tillverkare?
RogerGustavsson skrev:Har det varit en massa yngre i tillverkarleden tidigare? Tror det ofta har varit 40+ på de flesta håll. Det finns undantag som t.ex. Karl-Erik Ståhl men han lämnade audio tidigt.
Ragnwald skrev:Skulle tro att de allra flesta är just unga.
Men det tar tid att få den erfarenhet som behövs för att bli nog innovativ i denna bransch.
Vi skulle kunna till en början, försöka få ungdomarna i Greenpeace att styra sina attacker mot musikindustrin.
celef skrev:RogerGustavsson skrev:Har det varit en massa yngre i tillverkarleden tidigare? Tror det ofta har varit 40+ på de flesta håll. Det finns undantag som t.ex. Karl-Erik Ståhl men han lämnade audio tidigt.
när jag bläddrade i gamla hifitidningar så tycker jag att det var yngre förmågor som var tongivande, dessa är idag urgamla och fortfarande tongivande, vart tog dom yngre vägen?
petersteindl skrev:celef skrev:RogerGustavsson skrev:Har det varit en massa yngre i tillverkarleden tidigare? Tror det ofta har varit 40+ på de flesta håll. Det finns undantag som t.ex. Karl-Erik Ståhl men han lämnade audio tidigt.
när jag bläddrade i gamla hifitidningar så tycker jag att det var yngre förmågor som var tongivande, dessa är idag urgamla och fortfarande tongivande, vart tog dom yngre vägen?
De bygger datorer och gameseller också sitter de med angry birds
![]()
Gubbarna får nöja sig med att drömma om chicks
LypsylateX skrev:För några år sedan* var det ganska många som höll på med ljud i bil, men någon större trend mot hemhifi ser jag inte inom överskådlig framtid. ...
IngOehman skrev:Skall rubriken tolkas som:
"Vart är de unga på väg?"
eller:
"Var är de inga?"
celef skrev:i hifibranschen och framför allt i tillverkarled verkar endast äldre hänga, varför finns det så få unga med fräscha idéer?
är hifi så tråkigt eller är reviret för nerpinkat att det är svårt för unga att ta sig in?
jag tycker hifin känns unken och statisk och skulle så gärna se nytt tänk
Användare som besöker denna kategori: TommyW och 32 gäster