Moderator: Redaktörer
1987 skrev:Vem kan egentligen höra (OBS HÖRA INTE MÄTA) skillnaden på SD-kuddar och spikes?
Hypotetiskt men tänkbart scenario:
SD-förespråkare väljer ut en golvstående högtalare från valfri tillverkare, likaså gör spikes-förespråkarna. Båda högtalarna avlyssnas med objektivt god elektronik med spikes och med SD-kuddar. Naturligtvis sker detta i ett högklassigt rum
Hur många här på forumet tror att de kan HÖRA skillnaderna statistiskt säkerställt?
Jag tror extremt få personer (någon alls?) här inne kan peka ut skillnaden blint.
Eller har sådana blindtester utförts där skillnaden har pekats ut med statistisk säkerhet.
Nattlorden skrev:Får man lyssna från lägenheten under?
IngOehman skrev:...Det finns de som tycker det är bäst när det är så styvt som möjligt, och de som tycker det skall vara så mjukt som möjlgt. ...
kasper skrev:Nattlorden skrev:Får man lyssna från lägenheten under?
Bra poäng! Det här är en viktig sak för mig och huvudorsaken till att jag använder SD snarare än ingenting. Så då vore det ju kul om det faktiskt var någon märkbar skillnad. Grannarna klagade då och då innan SD, men aldrig nu. Frågan är väl om det handlar om habituering eller mindre störande ljud![]()
/G
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], nusihb och 29 gäster