Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
farbman skrev:Blivit riktig sugen på att lyssna på ett par Larsenhögtalare efter att ha läst runt på nätet.
Verkar som att kring 2008 så var dom riktigt hypeade och alla lovordade dom men sen verkar hypen helt dött ut.
Det finns ingen ÅF i Göteborg som har dessa uppe för provlyssning så dom verkar nästan helt ha fallit i glömska.
Hifi-punkten i Trollhättan verkar vara närmsta stället att få höra ett par.
Är det något speciellt som hänt eftersom dom så totalt verkar ratas av deras återförsäljare?
Vad jag skulle kunna gissa på:
Dåliga marginaler?
Dålig kvalitet?
Någon annan högtalare tog fokus?
Själv så tycker jag att dom verkar vara ett bra alternativ till att bygga ett kombinerat musik/bio system och skall försöka få till en provlyssning uppe i Trollhättan.
shifts skrev:Jag tycker det talas bara mer och mer om dem, men det kan vara jag som
läser selektivt.
farbman skrev:Dåliga marginaler?
Dålig kvalitet?
Någon annan högtalare tog fokus?
Naqref skrev:Ågrens ska ha hela sortimentet.
farbman skrev:Efter vad som diskuterats här på tråden nu så är jag ännu mer sugen att lyssna iaf. Får bli en tur till Trollhättan så snart det bara går skulle jag tro.
Dom har erbjudit att sätta upp en hel surrounduppsättning åt mig om jag ringer först oxå. Trevliga gubbar
Kan förstå om hifisäljarna på dom flesta ställen inte kan få en OA högtalare att låta bra då dom akustikbehandlat sina demorum för att låta så bra som möjligt med vanliga högtalare.
farbman skrev:Ågrens verkar helt och hållet fokuserade på Audiovector. Har varit där inne och provlyssnade men när man ville höra på något annat så fick man till svar att dom är inte lika bra och så blev det inget mer med det.
hifikg skrev:farbman skrev:Efter vad som diskuterats här på tråden nu så är jag ännu mer sugen att lyssna iaf. Får bli en tur till Trollhättan så snart det bara går skulle jag tro.
Dom har erbjudit att sätta upp en hel surrounduppsättning åt mig om jag ringer först oxå. Trevliga gubbar
Kan förstå om hifisäljarna på dom flesta ställen inte kan få en OA högtalare att låta bra då dom akustikbehandlat sina demorum för att låta så bra som möjligt med vanliga högtalare.
Ja, man kan undra varför inte fler högtalare fungerar (bäst) i vanliga rum.
Ha en skön tripp till Trollhättan och glöm inte att avlägga rapport!
farbman skrev:Men på deras hemsida så har dom inte med Larsen över listan på deras varumärken iaf.
NiklasF skrev:Hojta gärna till om/när du skall dit, folk snackar så varmt om Larsen och dom gånger jag lyssnat på dom så har dom låtit direkt riktigt illa.
Diskanten har skärt och kännts som någon hugger dig med ispikar i öronen.
Bokar du in tid så har dom ju med största säkerhet lagt ner lite tid på uppställningen så det kan det inte skyllas på längre.
Jonas skrev:Telemekano http://www.telemekano.se skall ha Larsen. Sist jag var där(över ett år sedan) så stod det ett par L4 i lyssningsrummet.
/Jonas
Kalejdokom skrev:farbman skrev:Men på deras hemsida så har dom inte med Larsen över listan på deras varumärken iaf.
Kan bero på slapp uppdatering. Går man in på produkter och vidare så finns de med, här t.ex:
http://webshop.ågrens.se/varumarken/larsen.html
Headfi skrev:NiklasF skrev:Hojta gärna till om/när du skall dit, folk snackar så varmt om Larsen och dom gånger jag lyssnat på dom så har dom låtit direkt riktigt illa.
Diskanten har skärt och kännts som någon hugger dig med ispikar i öronen.
Bokar du in tid så har dom ju med största säkerhet lagt ner lite tid på uppställningen så det kan det inte skyllas på längre.
Förlåt men jag bara måste fråga: vilken musik är detta och hur har högtalarna varit uppställda?
För skärande diskanter är ingenting jag känner igen hos vare sig Carlsson eller Larsen (såvida det inte är något problem à la gamla utslitna diskanter).
Jag har spenderat många timmar med olika musik i Larsens sällskap utan att uppfatta detta diskantproblem.
Ragnwald skrev:
Skärt? Är det möjligen rosa du menar, eller får du verkligen ärr av knivar. Det här får vi allt gå till botten med.
roggaro skrev:allvarligt så tycker jag det e synd å skam när jag uppfattar Larsen som en mycket reko person
EDIT: va kan de va då att jag också läser vass överallt, men inget annat? var är lovorden?
roggaro skrev:allvarligt så tycker jag det e synd å skam när jag uppfattar Larsen som en mycket reko person
EDIT: va kan de va då att jag också läser vass överallt, men inget annat? var är lovorden?
NiklasF skrev:roggaro skrev:allvarligt så tycker jag det e synd å skam när jag uppfattar Larsen som en mycket reko person
Man tycker väl inte illa om personen bara för att man inte gillar hans prylar?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster