Moderator: Redaktörer
Tekko skrev:Att paralellkoppla flera LM3886 och sen brygga tycker jag är helt absurt och är något som aldrig skulle falla mej in.
Fotsula skrev:Men då blir det effektökning för att man ökar spänningen inte för att man parallellkopplar dom
Det är inte en dans på rosor att få alla jämt belastade så inte några kretsar åker snålskjuts och inte hjälper till. Ju fler krestar man har desto klurigare blir det. Jag hade gärna haft 4+4, men stannar vid 3+3.Fotsula skrev:Ja i detta fallet behövs bägge. men om jag har en fast spänning så kvittar det hur många kretsar jag parallellkopplar
Tekko skrev:Sist jag byggde gainclone så var ljudet så vedervärdigt att skiten kastades ut efter bara några dagar.
Nu var detta iofs LM1875 men ändå.
Har sen dess hållit mej till diskreta komponenter och varit 100% nöjd.
Hela ideen med chipamps är att kapa kostnader vid tillverkning av konsumentelektronik.
Och att de är mer driftsäkra än motsvarande diskreta designer är rent och skärt skitsnack, de är exakt lika lätta att döda som en stärk med diskreta trissor, om inte mer så.
Dessa chipamps har också designats för att mäta bra, helt utan tanke på ljudkvalitet, bara för att dom mäter bra med 0.001% THD vid 20kHz betyder inte att det låter bra.
Dessa chipamps är även överkompenserade internt vilket leder till ett platt och livlöst ljud som man blir lyssningstrött på efter några minuter, vilket var fallet med mitt LM1875 steg, ljudet var så tråkigt att man bara ville spy efter några minuter.
Tekko skrev:Någe parallel blir det inte då det bara är trams. Det blir en singel LM3886 per kanal ala http://www.ebay.com/itm/320724567516?ss ... 2043wt_880
Om jag inte gillar dom så skickar jag dom vart som helst på jorden för 60 dollar.
Användare som besöker denna kategori: lemmts och 14 gäster