zapanastas bryderier. Attack ner mot 30hz vid datorn..

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
30Hzbone

Inläggav 30Hzbone » 2012-05-16 08:30

@zapanasta
Följer din resa med stor behållning,
i mål har du varit länge, om det nu stämmer
som många hävdar, att det är resan som är målet.
I'm only in it for the music.

Användarvisningsbild
aisopos

Inläggav aisopos » 2012-05-16 10:48

Hehe, nu fattade jag vilket hål du menade, när du skrev att du "täppt till hålet". :D

Kör hårt. Jag gillar detta fria fixande och testande, när man inte gräver ner sig så djä*** djupt i teorier och sånt.
När man är nöjd, så är man. Punkt! :)
Och vägen dit är ju ofta roligt, men blir den för mödosam så försvinner ju en del av glädjen.

Jag har något tiotal olika element som ligger och skräpar (en del har jag absolut inga kända data på), jag kommer säkert att testa lite fritt och vilt med dessa när lusten faller på. Det kan ju inte bli värre än att jag sen får elda upp tomlådorna och nöja mig med glädjen jag fick medan jag grejade med sakerna. :)

Men du har iaf kickat mig i baken, att jag ska snart ta mig an mina A-40, och se om jag kan kanta om och rädda dom.
Tack för det.

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2012-05-16 13:33

Ja gör iordning dom,helt klart värda att rädda tycker då jag :)

Sen är det kul att mixtra själv och leta sig fram till sitt eget idealljud,många kör ju följa john taktiken..

Det är så många som tycker det låter bra,så det vill jag ochså ha..

Men jag har inte nåt sånt behov alls,utan kör mitt eget race :wink: :)

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2012-05-17 19:34

Ja dom lådorna blev ju bra,men retat upp mig lite på att det ser så klumpigt ut.dax för nya tag :)

Satt fart på bostonlådorna jag hade i förrådet,orginalbasar+filter men dom har fått ett par seas 3/4" domar i stället. (orginaldiskanterna paj) Blev en lyckad kombination,mkt bra ljud i dom små seas domarna..

Ja det blev ju mkt snyggare vid datorn med dessa,nu ska det tillverkas ett par små subbar av dom altec 6,5" basarna jag har...

Vill ner i åtminstonde 30hz 8) Hörs det fattas mkt information i basområdet jämfört med systemet i vardagsrummet,men jag ger mig inte :)

Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2012-05-18 08:05

Efter lite lyssnandes kunde jag konstatera lite vasst diskantljud i bland i området 3-4k,dessa seas har en frekvensgång som sträcker sig lite längre ner än orginaldiskanterna...

Stoppade i lite mindre kondensatorer och problemet borta :)

Bild

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2012-05-18 18:01

Provar med basstöd.. (tar va som finns hemma :) )

Använder 18liters lådorna som subbar,kopplat ur diskanterna och monterat delningsfilter på baksidan som delar vid 100hz/12db.... (altec 6,5" basar)
Bild

Ja men nu börjar det se bra ut och nu är jag nere i 35hz,låter bra gör det ochså.Så nu är jag nog inne på rätt spår :)
Bild

Föregående

Återgå till DIY-forum