Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Kul att ha dig här igen.![]()
Kan du beskriva vad ingångsfiltret har för betydelse och ditt val av detta?
Flint skrev:
Öh... vad jag förstår har NAD208 samma ingångsfilter men jag är lite osäker där. Har inte studerat det schemat mer än ytligt.
Nattlorden skrev:Flint skrev:
Öh... vad jag förstår har NAD208 samma ingångsfilter men jag är lite osäker där. Har inte studerat det schemat mer än ytligt.
Ojdå, det kan väl aldrig vara bra...
Ragnwald skrev:Flint skrev:Då är den inverterade kopplingen bättre vilket knoppen var inne på.
Vem är knoppen?
Flint skrev:Hela min förstärkarideologi går ut på att de förstärkande stegen ska ha oändlig frekvensgång uppåt i sig men inte få det. Alltså ska de klara GHz men filtreras före och falla av så tvärt som möjligt ovanför 20kHz. Det är min ideologi sedan många år. Den här kopplingen utgår från den tesen.
Svante skrev:Flint skrev:Hela min förstärkarideologi går ut på att de förstärkande stegen ska ha oändlig frekvensgång uppåt i sig men inte få det. Alltså ska de klara GHz men filtreras före och falla av så tvärt som möjligt ovanför 20kHz. Det är min ideologi sedan många år. Den här kopplingen utgår från den tesen.
Ungefär som att köra signalen genom en AD-DA-kedja (tex CD) då?
paa skrev:Jag är lite förvånad att den faller så snabbt under 20 Hz.
Nattlorden skrev:paa skrev:Jag är lite förvånad att den faller så snabbt under 20 Hz.
Hade jag varit Flint så hade jag velat testa vad skillnaden blir om man flyttar ned puckeln från 20Hz till 10.
paa skrev:Jag tror ändå det kan passa ganska bra till medelstora basreflexhögtalare som normalt sett är avstämda till 30-40 Hz. Med större burkar som går lägre så tror jag det vore en fördel att flytta ner puckeln.
paa skrev:Jag tror ändå det kan passa ganska bra till medelstora basreflexhögtalare som normalt sett är avstämda till 30-40 Hz. Med större burkar som går lägre så tror jag det vore en fördel att flytta ner puckeln.

Flint skrev:Det går bra att beställa både pucklar och frekvensgångar enligt önskemål. Ordermottagningen är öppen dygnet runt. Kostnad 100:-/simulering som alltså jag betalar för att det är så kul att simulera. Sörru...
paa skrev:Flint skrev:Det går bra att beställa både pucklar och frekvensgångar enligt önskemål. Ordermottagningen är öppen dygnet runt. Kostnad 100:-/simulering som alltså jag betalar för att det är så kul att simulera. Sörru...
Skriver ner det på en liten gul lapp som jag lägger här nånstans.
Användare som besöker denna kategori: sammel och 10 gäster