bomellberg skrev:Nu drar vi åt handbromsen.
Om Neffe gillar McCormack så är det ju kanon. Ni som gillar NAD208 kan ju få göra det.
+1
All heder åt karln.
Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Nefilim skrev:Var och en är salig på sin tro.
Varför behöll du inte Stevens pryttlar då?
Ragnwald skrev:Nefilim skrev:Var och en är salig på sin tro.
Varför behöll du inte Stevens pryttlar då?
Ragnwald skrev:Nefilim skrev:Extrem baskontroll och djup. Allt var klarare. Inga dimmor i vägen.
Din beskrivning, är typisk för en felaktig konstruktion.
Den är hissad i basen och självsvänger i HF-området, vilket subjektivt kan uppfattas som krispig fin diskant.
Även om denna förstärkare går lite varmare på grund av detta, föredras den av nånga.
Goldfinger skrev:Din beskrivning Ragnwald ser jag som upplösningshämmande distorsion.
Nefilim skrev:Ragnwald skrev:Nefilim skrev:Extrem baskontroll och djup. Allt var klarare. Inga dimmor i vägen.
Din beskrivning, är typisk för en felaktig konstruktion.
Den är hissad i basen och självsvänger i HF-området, vilket subjektivt kan uppfattas som krispig fin diskant.
Även om denna förstärkare går lite varmare på grund av detta, föredras den av nånga.
*SUCK*
Ragnwald skrev:Endast en F/E-lyssning och ett oscilloskop, kan ge klarhet
Ragnwald skrev:FBK skrev: För egen del så har jag också ägt ett McCormack, DNA-1 Deluxe.
Intressant. Kanske du kan förklara varför du sålde?
FBK skrev:Ragnwald skrev:FBK skrev: För egen del så har jag också ägt ett McCormack, DNA-1 Deluxe.
Sålde av det i samma veva som jag sålde mina Ino pi60 då mitt musikintresse nåde botten efter 1års Ino ägande, sedan har musikintresset sakta men säkert återhämtat sig som tur är.
hifikg skrev:FBK skrev:Ragnwald skrev:FBK skrev: För egen del så har jag också ägt ett McCormack, DNA-1 Deluxe.
Sålde av det i samma veva som jag sålde mina Ino pi60 då mitt musikintresse nåde botten efter 1års Ino ägande, sedan har musikintresset sakta men säkert återhämtat sig som tur är.
Intressant läsning mellan raderna... fast jag kan förstås läsa helt fel.
FBK skrev:Ragnwald skrev:FBK skrev: För egen del så har jag också ägt ett McCormack, DNA-1 Deluxe.
Flint skrev:Det är av allmänintresse så det passar bra i tråden.
Goldfinger skrev:Jag tycker faktiskt att det är ett privilegium att så många vägar finns att gå för att nå det yttersta utbytet av den musik man gillar.
Eftersom musik är känslor ser jag helst att det är mina sinnen som får avgöra vad som är bäst.
När jag sedan kommit så långt att jag vet vad som är bäst för mig, då tar jag gärna mäthjälp för att få bättre insyn och möjlighet till finjustering, men att börja i den ändan går bort för min del iaf.
FBK skrev:Återkommer senare (söndag alt. måndag) då det finns ett intresse/undran över varför det kan bli som det blev och det skulle vara kul om hifikg kunde utveckla sitt inlägg.
hifikg skrev:FBK skrev:Återkommer senare (söndag alt. måndag) då det finns ett intresse/undran över varför det kan bli som det blev och det skulle vara kul om hifikg kunde utveckla sitt inlägg.
Ditt inlägg kan tolkas som att de så omhuldade högtalarna inte passar alla... .
bassman skrev:FBK skrev:Ragnwald skrev:FBK skrev: För egen del så har jag också ägt ett McCormack, DNA-1 Deluxe.
Utveckla gärna FBK. Vad hände? Hur kan ett par pi60 förstöra musikintresset? Jag är uppriktigt nyfiken!
Vill du inte älta detta offentligt skicka gärna PM.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster