schmutziger skrev:Nu är det så att jag fått tag på en drös meter rg59, dock begagnade.
De har använts i bandbredder kring 2mbps har jag för mig, inte nog med det utan signalen som skickats i kabeln har varit en tidsmultiplexerad historia. Nu till själva frågan:
Vissa människor menar ju att en kabel måste spelas in för att elektronerna skall lägga sig i ordning, men om nu min kabel har vait använd 24/7 under minst 5 år i helt andra frekvenser än audio området. Kan jag få elektronerna att lägga sig i ordning för en signal med mycket lägre bandbredd?
Jag kan ordna det åt dig! Jag har en fin apparat, en
LDR mkII, som får elektronerna att lägga sig i sitt original-läge. Dessvärre är apparaten dyr (den kostade 1900:- + moms att bara frakta från CA, USA), så jag måste ta ut 3000:- per körning. Körningen tar lite drygt ett dygn, men då har du elektronerna garanterat i utgångsläge. LDR:en tar ca 500 m rg59 per gång.
Glöm inte bort att du måste köra in kablarna (kabeln är ju så att säga i nyskick) minst en vecka med dina tilltänkta signaler innan du använder för seriös lyssning.
Hör av dig om du intresserad.
Per.