(studio/inspelningsbranchen)
Det är ett mysterium.
Det är många odågor som sitter och rattar i blindo (eller dövo) med dessa urusla monitorer.
Moderator: Redaktörer
Ljudkrav skrev:Hur F-N kunde Yamaha NS 10 bli en bästsäljare bland mina kollegor över hela världen?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är ett mysterium.
Det är många odågor som sitter och rattar i blindo (eller dövo) med dessa urusla monitorer.
n3mmr skrev:
Samt att NS10 låter mycket presens eller nåt.
Naqref™ skrev:n3mmr skrev:
Samt att NS10 låter mycket presens eller nåt.
Tur att det är mer imperfekt nuförtiden....
Ljudkrav skrev:Hur F-N kunde Yamaha NS 10 bli en bästsäljare bland mina kollegor över hela världen?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är ett mysterium.
bosco skrev:Det finns en liten artikel här: http://www.lts.a.se/artiklar/YamahaNS10.pdf (kräver Adobe Reader)
E skrev:PS. Välkommen till LTS, LypsylateX!![]()
(Man kan förstås betala sitt medlemskap via sin Internetbank också.)
LypsylateX skrev:Fick inte plats med både vanlig adress och e-adress via internetbanken, tyvärr.
Ljudkrav skrev:Det är många odågor som sitter och rattar i blindo (eller dövo) med dessa urusla monitorer.
chrha skrev:Jag har dock hört att den kan låta åtskilligt bättre än sitt rykte om rätt slutsteg används. Den lär vara rätt strömkrävande.
IÖ skrev:En sak som bidrar till detta är att deras irriterande diskantåtergivning fått många att hänga en servett framför diskanten. Ett till sist så utbrett beteende att Yamaha ändrade delningfiltret...
Vad har ni förresten för åsikt om andra studiomonitorer, det måste väl finnas gott om annat skräp?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 48 gäster