Moderator: Redaktörer
DorreN skrev:Av nyfikenhet, vad har du för rörförsteg och rörslutsteg?
meshuggener skrev:Skulle vilja bygga ett biosystem.
Kör pi60s idag(med rörförsteg samt rörmonoblock) och ska komplettera med A2:or samt bs60 och i14 när jag får plats.
Jag letar Biostärkare som ska matcha PI60s(2kanal ofärgat)
Vill att den ska klara HDformaten 7.1
Vill även kunna köra externa slutsteg.
Har sneglat på avr 2807,2808.
Ingvar demar med 2809 vad jag läst på forat.
Nån som hört dom nyare modellerna av Denon? Har LTS gjort några tester?
Vad kan du rekomendera mig?
MagnusÖstberg skrev:Jag tycker inte att det finns någon som har intiutiv mjukvara, men anser inte Marantz vara värre än någon annan.
Jag har haft Denon och Yamaha - nu Marantz
Kör pi60s idag(med rörförsteg samt rörmonoblock) och ska komplettera med A2:or samt bs60 och i14 när jag får plats.
Johan_Lindroos skrev:Med de nya modellerna av Denon så måste man upp till Denon AVR-3311 för att få pre-out.
Mich skrev:Johan_Lindroos skrev:Med de nya modellerna av Denon så måste man upp till Denon AVR-3311 för att få pre-out.
eller AVR-2313
//Michael
meshuggener skrev:DorreN skrev:Av nyfikenhet, vad har du för rörförsteg och rörslutsteg?
försteg: http://thorhauge-audio.dk/?page_id=339
slutsteg: http://thorhauge-audio.dk/?page_id=129
DorreN skrev:meshuggener skrev:DorreN skrev:Av nyfikenhet, vad har du för rörförsteg och rörslutsteg?
försteg: http://thorhauge-audio.dk/?page_id=339
slutsteg: http://thorhauge-audio.dk/?page_id=129
Stiliga grejer. Jag kör Pi60 med 18w rörmonoblock, går dock i tankarna att testa något mer lättdrivet.
Räcker dina watt till för att lyssna fullt ut?
Sorry för OT.
Johan_Lindroos skrev:meshuggener skrev:Skulle vilja bygga ett biosystem.
Vi testade för ett år sedan Denon AVR-2310, Marantz SR-5005 och Yamaha 767.
Denonen och Marantzen lät mycket bra med en ytterst liten hörbar förvrängning. De var också nästan likadana i konstruktionerna, men finesserna skiljer. Även Yamahan kan vara intressant om man behöver parametrisk EQ!
Med de nya modellerna av Denon så måste man upp till Denon [s]AVR-3311[/s] AVR-3312 för att få pre-out. Dock har den inte analog 7.1 in. Förmodligen har den liknande ljudsignatur som de vi testat tidigare. Denon har genom årens lopp presterat väldigt lika i lyssningstesterna, och jag skulle bli förvånad om de plötsligt ger annat sound.
Jag tycker att Denons större modeller har bättre display än nya Marantz (med sin löjligt lilla runda display). Då kan man se aktiva kanaler för olika multikanalljudformat.
Tips! Stäng av Audyssey.![]()
Försök att få tag på det aktuella numret av Musik & Ljudteknik så får du hela "bilden". Nr ??.
Edit: Skrev fel, rättat är fetat
meshuggener skrev:Tack!
Vilken denon modell skulle du själv rekomendera med mina kriterier? har inget emot en lite äldre modell;-)
Johan_Lindroos skrev:meshuggener skrev:Tack!
Vilken denon modell skulle du själv rekomendera med mina kriterier? har inget emot en lite äldre modell;-)
Om det är Denon du är ute efter så tycker jag att det går bra med vilken som helst enligt dina kriterier.Personligen skulle jag köpa en ny för bäst framtidskompatibilitet, även om den inte skulle hinna vara testad av (oss sjäva) (LTS).
rotel2 skrev:Kan någon vänlig själ berätta vad han/hon anser vilka för- och nackdelar som finns med audyssey kalib.?
Johan_Lindroos skrev:meshuggener skrev:Tack!
Om det är Denon du är ute efter så tycker jag att det går bra med vilken som helst enligt dina kriterier.Personligen skulle jag köpa en ny för bäst framtidskompatibilitet, även om den inte skulle hinna vara testad av (oss sjäva) (LTS).
rotel2 skrev:Kan någon vänlig själ berätta vad han/hon anser vilka för- och nackdelar som finns med audyssey kalib.?
SR6004, mycket nöjd!meshuggener skrev:Aha...vilken Marantz modell?MagnusÖstberg skrev:Jag tycker inte att det finns någon som har intiutiv mjukvara, men anser inte Marantz vara värre än någon annan.
Jag har haft Denon och Yamaha - nu Marantz
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster