Moderator: Redaktörer
Dom trasiga säkringarna fanns på ena kanalen, såg det ut som, borde inte en kanal ha funkat då? Så var det iaf inte, båda kanalerna var döda.
Mer än vad jag vet.aisopos skrev:Det ser mer ut som att steget råkat ut för en Bug ...Dom trasiga säkringarna fanns på ena kanalen, såg det ut som, borde inte en kanal ha funkat då? Så var det iaf inte, båda kanalerna var döda.
Sitter inte säkringarna på strömförsörjningsbanorna tro?
RogerGustavsson skrev:Jo, säkringarna sitter i serie med strömförsörjningen, på DC-sidan, 2 stycken per kanal. Finns också en säkring på inkommande nätanslutning (230V). Skyddskrets verkar också finnas men om den klarar en kortslutning vet jag inte. Har lagt upp en servicemanual, http://user.faktiskt.io/RogerGustavsson ... bx_sch.pdf
Nej icke bryggat. Jag ska fixa nys secures idag, byter alla 4, dom andra kanske gått även om det inte såg ut så?Flint skrev:aisopos skrev:Aha, det är alltså separata säkringar för höger resp vänster kanal då ... Ja då är det svårt att förklara varför bägge kanalerna dog för _Fredrik_.
Han kanske körde steget bryggat.
_Fredrik_ skrev:Nej icke bryggat. Jag ska fixa nys secures idag, byter alla 4, dom andra kanske gått även om det inte såg ut så?Flint skrev:aisopos skrev:Aha, det är alltså separata säkringar för höger resp vänster kanal då ... Ja då är det svårt att förklara varför bägge kanalerna dog för _Fredrik_.
_Fredrik_ skrev:Nej icke bryggat. Jag ska fixa nys secures idag, byter alla 4, dom andra kanske gått även om det inte såg ut så?Flint skrev:aisopos skrev:Aha, det är alltså separata säkringar för höger resp vänster kanal då ... Ja då är det svårt att förklara varför bägge kanalerna dog för _Fredrik_.
_Fredrik_ skrev:Jag testade på mina TAD högtalare och det funkar nu. Tycker att det låter lite bättre nu. Det var bra secures tror jag. Mer snärtig bas. Kan iof va flugan som jag tog bort.
Objektivisten skrev:_Fredrik_ skrev:Jag testade på mina TAD högtalare och det funkar nu. Tycker att det låter lite bättre nu. Det var bra secures tror jag. Mer snärtig bas. Kan iof va flugan som jag tog bort.
Ser ut som en bananfluga.
Är inte bananflys bätyderligt storre?Objektivisten skrev:_Fredrik_ skrev:Jag testade på mina TAD högtalare och det funkar nu. Tycker att det låter lite bättre nu. Det var bra secures tror jag. Mer snärtig bas. Kan iof va flugan som jag tog bort.
Ser ut som en bananfluga.
_Fredrik_ skrev:Inga stora grejer, men snärtigare bas och luftigare diskant.celef skrev:svalander har/har haft typen audiofilsäkringar, kan det vara lönt att byta till sådana = bättre ljud?
Laila skrev:_Fredrik_ skrev:Inga stora grejer, men snärtigare bas och luftigare diskant.celef skrev:svalander har/har haft typen audiofilsäkringar, kan det vara lönt att byta till sådana = bättre ljud?
Dädäringa mä luftigare diskant låter intressanter, kan du [s]in[/s]utveckla . . . ?

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster