Moderator: Redaktörer
leffe skrev:Andemeningen torde väl ändå gå fram
samma element, samma papplåda made in danmark eller finland - schysst partyburk, inget annat!
Om du tycker att det är ett fynd för 700 - go for it
Fjonkalicious skrev:Har hört att det är mög.
leffe skrev:1300kronor/paret är nog närmre sanningen (nypris alltså)
Renobo skrev:Det en 10" i 18 varianten. Lådan är större, men helt klart "pappig".
Fjonkalicious skrev:Detta kan bara lösas på ett sätt. Ratata: försten som hittar billiga tlx8:or köper! Så får vi lyssna...
zapanasta skrev:Håller med ratata,på morells som affären hette på den tiden i mora här hade dom en sån högtalarvägg med växel..
Jbl tlx8 lät då bäst av alla som satt på den väggen tyckte då jag på den tiden,och priset var 3000paret..
Några år tidigare hade dom ett par pioneer prolouge9 på samma vägg,och dom spelade skiten ur resten som satt där (I fråga om min smak och tycke i alla fall)
Pioneer prolouge9 kostade runt 3500paret....
ratata skrev:Fjonkalicious skrev:Detta kan bara lösas på ett sätt. Ratata: försten som hittar billiga tlx8:or köper! Så får vi lyssna...
- Haha! Detta är lite märkligt. Precis som jag läser vad du skriver så kommer en person intravande i rummet jag sitter i just med ett par TLX8.
Det är inte så märkligt som det låter egentligen. Min svåger skall flytta och behövde lite mellanlagring. Så jag fick tillgång till ett par i samma sekund som du efterfrågade ett par.
Lustigt. Men konstigare saker än så har hänt.
RogerGustavsson skrev:Rätt olika omdömmen här i tråden....
Ett test där en av de omnämnda högtalarna är med, http://hem.passagen.se/stme5556/Stereo/Hogtalartest.pdf
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster