Moderator: Redaktörer
olof skrev:Jag kollade lite på data för polymerbetong men jag kan ärligt erkänna att det var rätt många år sen jag höll på med hållf. Spontant så verkar de ju vara hårda och rejäla. Antagligen hårdare än den formgjutnaplasten även om jag nu inte har någon aning om ifall det finns någon form av armering i dem. Hur som så vet man ju itne något om egendämpning och hur de exiteras och därför tycker jag det är svårt att uttala sig.
Vad tror du blir den reela skillnaden i pris?
olof skrev:Jag kollade lite på data för polymerbetong men jag kan ärligt erkänna att det var rätt många år sen jag höll på med hållf. Spontant så verkar de ju vara hårda och rejäla. Antagligen hårdare än den formgjutnaplasten även om jag nu inte har någon aning om ifall det finns någon form av armering i dem. Hur som så vet man ju itne något om egendämpning och hur de exiteras och därför tycker jag det är svårt att uttala sig.
DIY Soundgroup skrev:No expense was held back on this waveguide. Injection molded from 8.5 - 9mm of thick polycarbonate to help damp vibration and increase its strength.
Fjonkalicious skrev:Finns det någon bildtråd där man kan se hur folk har byggt?
Mvh
Fjonk
Aerob skrev:NiklasF skrev:Tycker dom ser riktigt potenta ut!
Har någon dessa på forumet?
Inte dom där, och inga andra heller för den delen, men det smids planer för SEOS15 i glasfiber parade med AE TD15M någonstans i Sverige...
Naqref skrev:Aerob skrev:NiklasF skrev:Tycker dom ser riktigt potenta ut!
Inte dom där, och inga andra heller för den delen, men det smids planer för SEOS15 i glasfiber parade med AE TD15M någonstans i Sverige...
De var ju rätt tunga...
Aerob skrev:Naqref skrev:Aerob skrev:NiklasF skrev:Tycker dom ser riktigt potenta ut!
De var ju rätt tunga...
Den där får jag nog be dig att förtydliga...
Naqref skrev:Aerob skrev:Naqref skrev:Aerob skrev:NiklasF skrev:Tycker dom ser riktigt potenta ut!
De var ju rätt tunga...
Den där får jag nog be dig att förtydliga...
Ja, alltså ett par högtalare med den konfigurationen blev uppkånkade i min lägenhet för några timmar sedan. Jag orkade bara bära en två trappor upp. Hiss är en bra uppfinning påpekade ägaren av högtalarna. Jag håller med honom.
Aerob skrev:Eller kanske finns det rent ut av en byggtråd någonstans?
paa skrev:Har du nu någon uppfattning om SEOS-vågledarnas spridning eventuellt passa i en ortoakustiskt trevägare?
Naqref skrev:Aerob skrev:Eller kanske finns det rent ut av en byggtråd någonstans?
Det kanske det finns.Det finns ju åtm en tråd där du själv har varit inne och kommenterat.
![]()
Men jag kanske har sagt för mycket nu?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 222 gäster