Moderator: Redaktörer
E skrev:Richard skrev:Det finns väl inget ekonomiskt intresse av gamla Moltar hursomhelst ?
Nä, LTS-medlemmarna kan ju stå på torget och sälja saft och bullar
i stället …
Richard skrev:Det vore inte orimligt om någon vänlig själv skannade den och la ut den som pdf- fil till alla som vill läsa.
Det finns väl inget ekonomiskt intresse av gamla Moltar hursomhelst ?
Tidningen ljud och bild samt stereophile lägger ju ut det mesta på nätet helt gratis.
Vad ska man med text till när man kan stampa takten? Stillsam undran?Richard skrev:PappaBas skrev:Eller varför inte scanna och ta betalt för dem?
En fysisk tidning är ju hopplöst förlegad.
Bra förslag pappabas !
_Fredrik_ skrev:Vad ska man med text till när man kan stampa takten? Stillsam undran?Richard skrev:PappaBas skrev:Eller varför inte scanna och ta betalt för dem?
Bra förslag pappabas !
Det är väl bättre att inte taffla till det från börja eller?Flint skrev:_Fredrik_ skrev:Vad ska man med text till när man kan stampa takten? Stillsam undran?Richard skrev:PappaBas skrev:Eller varför inte scanna och ta betalt för dem?
Bra förslag pappabas !
För att kolla om ev värdet på securisarna står där utifall man tafflar till det och breakar dom.
_Fredrik_ skrev:Det är väl bättre att inte taffla till det från börja eller?Flint skrev:_Fredrik_ skrev:Vad ska man med text till när man kan stampa takten? Stillsam undran?Richard skrev:PappaBas skrev:Eller varför inte scanna och ta betalt för dem?
Bra förslag pappabas !
För att kolla om ev värdet på securisarna står där utifall man tafflar till det och breakar dom.
RogerGustavsson skrev:Det finns nättidskrifter. Att låta scanna gamla tidningar är ju behäftat med arbete, i fallet med idella föreningar ett obetalt arbete. Jag har scannat en del artiklar från MoLt när det har efterfrågats men att köra nummer efter nummer kräver mycket tid.
Harryup skrev:RogerGustavsson skrev:Det finns nättidskrifter. Att låta scanna gamla tidningar är ju behäftat med arbete, i fallet med idella föreningar ett obetalt arbete. Jag har scannat en del artiklar från MoLt när det har efterfrågats men att köra nummer efter nummer kräver mycket tid.
Jo, det kan vara skitjobbigt. Har en scanner på jobbet som tar 80 sidor i minuten.
mvh/Harryup
lennartj skrev:Varågod:
http://user.faktiskt.io/lennartj/Dual_CS5000_LTS-mod.pdf
Vänta inte för länge med att hämta filen.
Om någon rättslig innehavare har synpunkter på att jag tillhandahåller artikeln plockar jag givetvis bort den.
PS. Jag har ungefär hälftan av alla MoLt som kommit ut från nr 1/60 till 2/70 och "tror" att jag har samtliga MoLTsedan nr 4/70 till nu, men det är inte lätt att veta, i synnerhet inte mellan 1983 och 1985 då numreringen var synnerligen förvill-/förvirrande.
I mån av tid och ork kan jag vara behjälplig med att scanna enstaka artiklar.
Jag tänkte först begränsa mig till material från förra årtusendet och hantera frågorna via PM.
Nu ser jag att http://www.lts.a.se/lts/kontakt
inte längre har någon lista över vilka nummer som finns kvar att beställa så tar jag inga sådana hänsyn förrän "han sum haur hann um 'et" lägger upp en förteckning.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot], TommyW och 28 gäster