Moderator: Redaktörer
RJohan skrev:Om jag skulle vara riktigt ambitiös skulle jag asa med mej en portabel digitalinspelare, typ Zoom eller Edirol, och ett par LP-skivor till olika handlare och be att få spela in från ett gäng gramofoner.
Sen är det "bara" att sitta hemma och jämföra!
JohanR
KarlXII skrev:Du kommer att leva längre än oss alla, Jansson.
En sån där som lennartj har. En sån ska du ha.
Alexi skrev:Jag har en Zoom om du vill låna men det känns enklare att låna hem å testa.
Bara läst om ELP, men med hjälp av laser ska den läsa av skivorna perfekt. Men just därför behöver de även vara kliniskt rena, eftersom annars läser den dammet med.
carpelux skrev:Kanske en dum fråga, men vad är det för fel eller vad är det du inte gillar på din befintliga spelare? Vad innefattar "riktigt bra"?
efter ha levt gått i hela 22 år med en rega skulle jag nog valt en rega igen, kanske en rega 9, dock vet jag inte vad dom kostar
CODY skrev:Jag kommer aldrig att byta min rega p7a med motorstyrningen TT-PSU. Den saknar inget.
paa skrev:CODY skrev:Jag kommer aldrig att byta min rega p7a med motorstyrningen TT-PSU. Den saknar inget.
Har den trefasmotor?
paa skrev:Där var ju två med trefasmotor i alla fall.![]()
Men om man ska komma ända fram så är väl impedansmatchningen mot pickupen i RIAA-steget väl så viktigt som drivverket?
Jansson skrev:KarlXII skrev:Du kommer att leva längre än oss alla, Jansson.
En sån där som lennartj har. En sån ska du ha.
Kalle.
Kram på dig vännen.
Ok.
lennartj har nog en medlemstråd?
Kan i så fall kolla där.
Vore kul med feedback från lennartj.
Vad som gjort att han just valde den.
Vi får se om lennartj har lust att delta.
Ja precis, men det jag menade var att när ändan hålls upp så blir den lite som en tangentialarm.PekkaJohansson skrev:Nej, det är en radialarm som dämpas genom att pick-up-änden vilar i en ränna som är fylld med olja av något slag. Firman har använt principen sedan 1980-talet.
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster