Moderator: Redaktörer
Det finns osthyvlar man inte kan hyvla ost med, de måste väl räknas som felkonstruerade.Flint skrev:Det verkar inte vara lätt det här med vad som är felkonstruerat.
MagnusÖstberg skrev:Det finns osthyvlar man inte kan hyvla ost med, de måste väl räknas som felkonstruerade.Flint skrev:Det verkar inte vara lätt det här med vad som är felkonstruerat.
Objektivisten skrev:De bästa telefonerna låter likadant vem som helst ringer, sameness. Har en mobil som Henry Kloss tog fram eller om det var hans team och det låter nasalt som f-n men rätt snyggt, om man gillar häftigt ljud. Får alltid fråga vem som ringer.
Style skrev:Morello skrev:Det finns väl rätt mycket på en iphone som är direkt stupida och således skvallarar om att luren ifråga är långt från "helt genomarbetade".
Ge några exempel? Jag har en och det finns egentligen inget jag tycker är dåligt implementerat. Däremot saknar jag en del grejer som jag skulle vilja ha, t ex en navigator men det finns det appar för som jag är för snål för att köpa.
Med genomarbetade menar jag saker som har påverkan på köpbeslutet och nöjdheten och kundnöjdheten. Jag tror t ex inte att bättre ljudkvalitet skulle ge fler och nöjdare kunder den är tillräckligt bra som den är.
Morello skrev:Style skrev:Morello skrev:Det finns väl rätt mycket på en iphone som är direkt stupida och således skvallarar om att luren ifråga är långt från "helt genomarbetade".
Ge några exempel? Jag har en och det finns egentligen inget jag tycker är dåligt implementerat. Däremot saknar jag en del grejer som jag skulle vilja ha, t ex en navigator men det finns det appar för som jag är för snål för att köpa.
Med genomarbetade menar jag saker som har påverkan på köpbeslutet och nöjdheten och kundnöjdheten. Jag tror t ex inte att bättre ljudkvalitet skulle ge fler och nöjdare kunder den är tillräckligt bra som den är.
1. Glasbaksidan som är ömtålig och helt onödig.
2. Fronten saknar sarg om någon millimeter som skyddar det nödvändiga glaset som ligger på skärmen.
3. Proprietära kontakter försvårar för kund.
4. Batteriet går ej att byta för kund
5. Kasst ljud.
6. För liten skräm
7. Kräver proprietär PC-mjukvara
8. Kräver apple-certifierade program
Räcker det?
roggaro skrev: EDIT: å för h*****e uppdatera INTE Flashplayer till 11.3.300.257![]()
(där e också ett fel som e trasigt)
http://forums.adobe.com/message/4498660#4498660
använd *EXE 11.2.202.235 (3.9Mb) IE å non-IE
pricka INTE i att Adobe skall söka nya uppdateringar...
Style skrev:Morello skrev:Style skrev:Morello skrev:Det finns väl rätt mycket på en iphone som är direkt stupida och således skvallarar om att luren ifråga är långt från "helt genomarbetade".
1. Glasbaksidan som är ömtålig och helt onödig.
2. Fronten saknar sarg om någon millimeter som skyddar det nödvändiga glaset som ligger på skärmen.
3. Proprietära kontakter försvårar för kund.
4. Batteriet går ej att byta för kund
5. Kasst ljud.
6. För liten skräm
7. Kräver proprietär PC-mjukvara
8. Kräver apple-certifierade program
Räcker det?
1, det är ett medvetet designbeslut där man vägt känslan mot praktiskheten och försäljningssiffrorna talar för att man gjort en korrekt avvägning
2, samma sak
3, kontakten kan hantera en massa saker som t ex bild och ljud vilket inte en micro usb kan, det överväger tycker jag
4, det här är en intressant grej. När iPoden kom med icke utbytbart batteri var det ett himla liv på somliga, vad apple hade fattat var att känslan man får av att inte ha en ful skarv däre man kan öppna och byta var mycket viktigare för köpbeslutet
5, ljudet är tillräckligt bra, väldigt få som väljer bort den pga av det
6, skärmstorlek är subjektivt, det är alltid en trade-off mot hur stor telefonen blir, jag skulle också gärna ha större skäm men inte större telefon så...
7, Que? Förr var man tvungen att ha iTunes men det har väl alla ändå? I alla fall alla som har mac
8, detta har också varit ett mycket lyckat drag, mängden trojaner och virus som finns på android avskräcker. vanligt folk vill ha enkelhet ochj ett system man kan lita på
Lazyworm skrev:Iphone låg långt fram när dom släppte 3an.
Sommen under 4an och 4S har konkurrenterna både kommit ifatt och ifrån. Kört 4an och min HTC titan parallellt och 4an är ett skämt i jmf. Tyvärr.
Förstår inte riktigt hur iPhone 4S kan va så omtyckt, tror att det är att 90 procent av användarna haft tidigare versioner av den innan och inte testat konkurrenter.
Användare som besöker denna kategori: TommyW och 32 gäster