Moderator: Redaktörer
sportbilsentusiasten skrev:Ska man lägga så pass mycket slantar finns det IMHO ingen anledning till att inte köpa en beggad LP12.
Skitbra, finns massa delar, håller värdet bra och många som kan serva dom.
Naqref skrev:sportbilsentusiasten skrev:Ska man lägga så pass mycket slantar finns det IMHO ingen anledning till att inte köpa en beggad LP12.
Skitbra, finns massa delar, håller värdet bra och många som kan serva dom.
Fast en beggad LP12 är ju fortfarande i grunden samma felbalanserade vobbliga skitspelare som den var på 70-talet.
Ska man ha en bra Linn så är det Axis som gäller.
lennartj skrev:Är Mørch DP6 lättare att ställa in än t.ex Hadcock GH228?
Efter att ha ägt den sistnämnda lovade jag mig själv att aldrg köpa enpunktslagrad arm igen.
tobm skrev:Phloams tips Technichs SL-1000 (eller SP-10) skulle jag vilja lyssna närmare på. Och Denons gamla toppspelare DP-100M...
Fast lagen om diminishing returns gör väl att det egentligen vore mest prisvärt att köpa en hederlig 1210:a... (Såvida man inte är tämligen prisokänslig. Eller vill ha något annat än en direktdriven spelare.)
Jansson skrev:Conan.
Du är ensam om denna. Jag gissar att du hört och blivit förtjust.
Projekt har många modeller.
Massproduktion?
Driftspålitlighet?
Ja det är vinylspelarnas 668:a, läs Molt #3 -99 både en ny LP12:a och Rega P3-24 fick pisk av en omoddad CS5000, men finns en modd som gör den än bättre. Jag kan ta med min som jämförelse objekt så lånar vi hem lite kandidater för testJansson skrev:Dual cs 5000
Alexi.
Jag tror att jag sett den omnämnd i MOLT?
Vintage.
Driftsäkerhet?
Reservdelar?
Entusiastprodukt?
Bästa hälsningar
Jansson.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster