Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Flint skrev:Wolfie skrev:Emanuelgbg skrev:bomellberg skrev:Richard, varför har man inte spikes istället för motorkuddar på bilar?
Inte spikes men väl direktbultat i chassiet finns det en hel del bilar som har, kanske inte vanliga personbilar men racingbilar!
Ja absolut, men hur många skulle stå ut att åka 50 mil i en bil med stummomterad motor?
Inte många skulle jag tro.
I en räser? Absolut, men i en sådan är komfort värde = 0, där är det prestanda som gäller till 100%.
I högtalarvärlden är mjuk montering mot underlag = full prestanda
Vad är likheten med hajfi? Som att sitta i en högtalarlåda och lyssna?
Strålning från andra strukturer än de som primärt vibrerar.
flathead skrev:Flint skrev:Verkan av hur den bultade motorn i chassiet låter ska närmast bedömas på läktaren där åskådarna sitter och inte hur det låter i kupén om tanken/principen ska jämföras med hajfi.
Hårt monterade högtalare ska altså glädja grannen
Banditen01 skrev:
Förvånad, över 300 visningar men ingen kommentar, så mycket åsikter på forumet annars ... Jag kan inte säga att jag håller med eller säger emot "Kenneth" men trodde han skulle väcka känslor här !!
Emanuelgbg skrev:bomellberg skrev:Richard, varför har man inte spikes istället för motorkuddar på bilar?
Inte spikes men väl direktbultat i chassiet finns det en hel del bilar som har, kanske inte vanliga personbilar men racingbilar!
Kaha skrev:Emanuelgbg skrev:bomellberg skrev:Richard, varför har man inte spikes istället för motorkuddar på bilar?
Den stora anledningen till attman sätter fast motorn stummt i en tävlingsbil är väl att man använder motorn som uppstyvning (eller bärande del) av chassit och har inget med ljud eller vibrationer att göra.
Svante skrev:Tja, jodå. Alltså, han säger flera gånger att det är så lätt, det är "bara" fysik. Fast jag undrar om han inte känner sig rätt smart när han skriver allt det där. Att han egentligen tycker att det är lite svårt.
Och så är han lite kategoriskt sågande.
Ja, och jag håller med Svante.IngOehman skrev:Svante skrev:Tja, jodå. Alltså, han säger flera gånger att det är så lätt, det är "bara" fysik. Fast jag undrar om han inte känner sig rätt smart när han skriver allt det där. Att han egentligen tycker att det är lite svårt.
Och så är han lite kategoriskt sågande.
Personkommentarer.
Du börjar bli förjävla jobbig nu Ingvar.IngOehman skrev:Rätt nedvärderande sådana också. Ägnar du mycket tid på att leta hypotetiska fel på andra människor?
Bra att det framgick hur jäkla trött jag är på ditt beteende.IngOehman skrev:Innebörden av Svantes inlägg var solklart, och det är ditt också.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster