Moderator: Redaktörer
LeifB skrev:Har du samma uppfattning sm lennart att isoda är mörkare?
Nattlorden skrev:LeifB skrev:Har du samma uppfattning sm lennart att isoda är mörkare?
Isoda står skrivet med svart text, kabelhöljet är vitt - så jo, jag kan nog hålla med om att Isoda är mörkare.
mangs skrev:Så, vilka grunder är det som gör att den rekommenderas: Priset? Utseendet? Tillgängligheteten? Känslan? Ljudet? man kan få fem ledare i samma höje (bra för biwiring/bi-amping)? Kultstämpel?
mangs skrev:Så, vilka grunder är det som gör att den rekommenderas: Priset? Utseendet? Tillgängligheteten? Känslan? Ljudet? man kan få fem ledare i samma höje (bra för biwiring/bi-amping)? Kultstämpel?
Nattlorden skrev:mangs skrev:Så, vilka grunder är det som gör att den rekommenderas: Priset? Utseendet? Tillgängligheteten? Känslan? Ljudet? man kan få fem ledare i samma höje (bra för biwiring/bi-amping)? Kultstämpel?
Rätt ledarmaterial, rätt isolering, en solid ledare istället för flertrådad, rätt elektiska egenskaper. Pris och tillgänglighet är bonusar, styvheten ett stort minus.
JanBanan skrev:Nattlorden skrev:mangs skrev:Så, vilka grunder är det som gör att den rekommenderas: Priset? Utseendet? Tillgängligheteten? Känslan? Ljudet? man kan få fem ledare i samma höje (bra för biwiring/bi-amping)? Kultstämpel?
Rätt ledarmaterial, rätt isolering, en solid ledare istället för flertrådad, rätt elektiska egenskaper. Pris och tillgänglighet är bonusar, styvheten ett stort minus.
eklektiska?
KarlXII skrev:Körde med EKK under en tid men blev slutligen för irriterad på den där tjocka, stela, bångstyriga djäveln och gick över på vit, tunn och mjuk två och en halvkvadrats högtalarkabel från Kjell & Co.
Nej, jag hör ingen skillnad.
KarlXII skrev:Näe?
Lampsladd är ocharmig och har precis noll feelgood.
Ful och stel är den också.
bootstrap skrev:Hur vet man vilket ljud som är färgat och ofärgat?
Jag ser framför mig att man har en liten triangel som man slår på och jämför med en inspelad sådan....
PraktisktFlint skrev:bootstrap skrev:Hur vet man vilket ljud som är färgat och ofärgat?
Jag ser framför mig att man har en liten triangel som man slår på och jämför med en inspelad sådan....
Alla går efter det dom själva tycker låter bra. Det tolkar dom som ofärgat.
MagnusÖstberg skrev:PraktisktFlint skrev:bootstrap skrev:Hur vet man vilket ljud som är färgat och ofärgat?
Alla går efter det dom själva tycker låter bra. Det tolkar dom som ofärgat.
Användare som besöker denna kategori: TommyW och 32 gäster