MagnusÖstberg skrev:Richard är en rolig tomte till provokatör. Men lyssna inte så mycket på honom
Deb största tomten på detta forum har just talat. Magnus har inte en susning.
Moderator: Redaktörer
Richard skrev:MagnusÖstberg skrev:Richard är en rolig tomte till provokatör. Men lyssna inte så mycket på honom
hifikg skrev:Richard skrev:LeifB skrev:Kanske kommer fler tips....
Testa Ekk men det är inte säkert du gillar ljudet. Många gillar van den huls kablar. ...
Jag tror inte du (eller någon annan) hör skillnad på mina vdH kablar och EKK eller vad som helst som leder ström vettigt.
Vee-Eight skrev:Richard skrev:MagnusÖstberg skrev:Richard är en rolig tomte till provokatör. Men lyssna inte så mycket på honom
Du och MÖ har nu med kraft försökt torpedera tråden. Nästa kommentar i samma stil är detsamma som en varning.
Richard skrev:hifikg skrev:Richard skrev:LeifB skrev:Kanske kommer fler tips....
Testa Ekk men det är inte säkert du gillar ljudet. Många gillar van den huls kablar. ...
Jag tror inte du (eller någon annan) hör skillnad på mina vdH kablar och EKK eller vad som helst som leder ström vettigt.
Om du har en otydlig anläggning så hörs det ingen skillnad på något alls.
Richard skrev:Vee-Eight skrev:Richard skrev:MagnusÖstberg skrev:Richard är en rolig tomte till provokatör. Men lyssna inte så mycket på honom
Du och MÖ har nu med kraft försökt torpedera tråden. Nästa kommentar i samma stil är detsamma som en varning.
Och vem började, jag eller Magnus ? Vem ska ha varningen ?
LeifB skrev:Lampsladd ?
Oj det lät ju inte avancerat direkt.
Billigt är bra?
Svante skrev:LeifB skrev:Lampsladd ?
Oj det lät ju inte avancerat direkt.
Billigt är bra?
Ja, alltså, uppgiften för en högtalarkabel är enkel. Det finns några väldigt små frågetecken med lampsladd som gör att jag inte vågar lova att du inte kan höra skillnad på den och en grövre kabel, men på det stora hela så är skillnaderna så små att jag ändå rekommenderar den.
Det är väl först när högtalarna blir lågimpediva och kablarna långa som det finns anledning att ta till något värre.
...och måste man det så finns det utmärkta billiga alternativ, köp inte nåt sånt där dyrt elände. Eller, du kan förstås köpa ett par sådana, för de kan ge utmärkta förväntanseffekter och det är väl ok om man blir glad av dem. Men någon större fysisk skillnad blir det inte på ljudet.
hifikg skrev:Köp de billigaste som du kan leva med, rent inredningsmässigt alltså. Ljudet är lika. Vill du övertyga dig snabbt så lyssnar du blint på den billigaste och dyraste. Hör du ingen skillnad då så vet du vad som gäller.
Bill50x skrev:hifikg skrev:Köp de billigaste som du kan leva med, rent inredningsmässigt alltså. Ljudet är lika. Vill du övertyga dig snabbt så lyssnar du blint på den billigaste och dyraste. Hör du ingen skillnad då så vet du vad som gäller.
Riktigt så enkelt är det inte. Det kan vara så att de övriga delarna i din anläggning maskerar skillnaden mellan kablar.
Å andra sidan, hör du ingen skillnad på EKK och "dyr-kabel" så har du en rejäl indikation på att lägga krutet (= slantarna) på andra delar av anläggningen. Eller att optimera högtalarplaceringen tex, kostar nada.
/ B
Bill50x skrev:hifikg skrev:Köp de billigaste som du kan leva med, rent inredningsmässigt alltså. Ljudet är lika. Vill du övertyga dig snabbt så lyssnar du blint på den billigaste och dyraste. Hör du ingen skillnad då så vet du vad som gäller.
Riktigt så enkelt är det inte. Det kan vara så att de övriga delarna i din anläggning maskerar skillnaden mellan kablar.
Å andra sidan, hör du ingen skillnad på EKK och "dyr-kabel" så har du en rejäl indikation på att lägga krutet (= slantarna) på andra delar av anläggningen. Eller att optimera högtalarplaceringen tex, kostar nada.
/ B
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot], sammel och 17 gäster