Min sista grammofon.

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2012-06-24 12:39

Just på vinylspelare tycker jag att utseendet är viktigt. Den vill man att den ska kunna stå framme och synas.

Jansson, lägg ut en köpesannons på en SME 20/3, på Hifimagasinet.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2012-06-24 12:42

Alexi skrev:
Jansson skrev:Dual cs 5000

Alexi.
Jag tror att jag sett den omnämnd i MOLT?
Vintage.
Driftsäkerhet?
Reservdelar?
Entusiastprodukt?

Bästa hälsningar
Jansson.
Ja det är vinylspelarnas 668:a, läs Molt #3 -99 både en ny LP12:a och Rega P3-24 fick pisk av en omoddad CS5000, men finns en modd som gör den än bättre. Jag kan ta med min som jämförelse objekt så lånar vi hem lite kandidater för test :)

Det som kan gå sönder på dem är elektroniken som höjer och sänker armen. Men det är inte en så dyr spelare och eftersom det är Dual så finns det lite tillgång på reservdelar, annars får man väll köpa en spelare till för delar :)

Alexi.
Jag skulle verkligen uppskatta att ha med dig på den här resan.
Det du föreslår låter utmärkt.
:D

Tack!
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2012-06-24 12:44

KarlXII skrev:Helt utan att veta någonting om skivspelare tycker jag attPro-Ject Xtension var alldeles överjävligt läcker.

Japp!
Snygg.

Men den som slår allt i mina ögon är SME 20/3an.
Vilken skönhet!

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2012-06-24 12:47

Alexi skrev:Just på vinylspelare tycker jag att utseendet är viktigt. Den vill man att den ska kunna stå framme och synas.

Noterat.

En sak med att köpa beggat är att man måste ha ordentlig kunskap om en sådan produkt så att man inte dribblar bort sig.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2012-06-24 12:50

Jansson skrev:
KarlXII skrev:Helt utan att veta någonting om skivspelare tycker jag attPro-Ject Xtension var alldeles överjävligt läcker.

Japp!
Snygg.

Men den som slår allt i mina ögon är SME 20/3an.
Vilken skönhet!

Har tittat på den också nu och ger min välsignelse. Bild
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Stenberg

Inläggav Stenberg » 2012-06-24 13:34

Jansson skrev:
klipp
----///
Pink triangle

Produceras fortfarande.
Jag minns dessa från brittiska forum.
Många nöjda.

LP 12 klon?

----/--/-/-
/klipp

Produceras inte längre, men det finns efterföljare. Samma konstruktör iaf. Länk dit
Hurvida de är bra eller inte låtrer jag vara osagt.

Det är rätt långt ifrån en LP 12 klon. Flytande upphängning och och att de är från scottland är väl likheterna.

Säkert kan man få bättre skivspelare för under 50kkr men de kan vara riktiga fynd. De är inte så ofta ute på begagnatmarknaden bara.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2012-06-24 13:36

KarlXII skrev:Har tittat på den också nu och ger min välsignelse. Bild

Besvärjelser och utdrivning?

Kul tråd och projekt Jansson, följer med stor nyfikenhet.

Har också en plan som gror i bakhuvudet där jag vill realisera bra vinylavspelande här hemma. Som Alexi redan skrivit är utseendet väldigt viktigt även för mig, men har alldeles för lite erfarenhet för att ens kunna rangordna intressanta spelare.

En av de trevligare vinylanläggningar jag hört hade en enkel Technics 1210:a med en Regaarm. Minns ej pick-upen. Skulle kunna tänka mig en sådan uppsättning ljudmässigt, men tycker tyvärr inte att den är så fin.
2021 maj på Spotify

raindog

Inläggav raindog » 2012-06-24 13:59

Jansson skrev:@ objektivisten.

@ raindog
Intressant. Vad var det hos continuon som du föredrog jmf med Regan.
Vilken arm använder du?
Utveckla gärna mer.

Använder cantus-arm. Olika enkla pickuper från Ortofon: 2M Red, Blue och Bronze.
Min upfattning är att Continuo förmedlar en stabilare ljudbild och högre upplösning jämfört med Rega p7.

Har genom åren också använt Technics 1210 parallellt eftersom den är driftsäker. Det är också mycket enkelt att byta pickup på en 1210 med dess geniala justeringsmöjligheter för olika typer av pickuper.

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2012-06-24 14:17

Alexi skrev:Just på vinylspelare tycker jag att utseendet är viktigt. Den vill man att den ska kunna stå framme och synas.

En 1 år gammal spelare med ett nypris på runt 120-130 kkr utan tonarm.
Jag tror det är kört.

Som sagt leta efter en äldre istället.

VPI kan jag nog också tänka mig är trevliga. Har lyssnat lite grann på en classic och den verkade vara en bra spelare på alla vis.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2012-06-24 16:57

Stenberg skrev:
Jansson skrev:
klipp
----///
Pink triangle

Produceras fortfarande.
Jag minns dessa från brittiska forum.
Många nöjda.

LP 12 klon?

----/--/-/-
/klipp

Produceras inte längre, men det finns efterföljare. Samma konstruktör iaf. Länk dit
Hurvida de är bra eller inte låtrer jag vara osagt.

Det är rätt långt ifrån en LP 12 klon. Flytande upphängning och och att de är från scottland är väl likheterna.tor

Säkert kan man få bättre skivspelare för under 50kkr men de kan vara riktiga fynd. De är inte så ofta ute på begagnatmarknaden bara.

Ok.

Vector 3 vet jag att jag läst en recension om.
Rega rb 300 arm?

Ser rätt fräck ut.

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2012-06-24 17:00

shifts skrev:
KarlXII skrev:Har tittat på den också nu och ger min välsignelse. Bild

Besvärjelser och utdrivning?

Kul tråd och projekt Jansson, följer med stor nyfikenhet.

Har också en plan som gror i bakhuvudet där jag vill realisera bra vinylavspelande här hemma. Som Alexi redan skrivit är utseendet väldigt viktigt även för mig, men har alldeles för lite erfarenhet för att ens kunna rangordna intressanta spelare.

En av de trevligare vinylanläggningar jag hört hade en enkel Technics 1210:a med en Regaarm. Minns ej pick-upen. Skulle kunna tänka mig en sådan uppsättning ljudmässigt, men tycker tyvärr inte att den är så fin.

Bäste Shifts.

Trevligt att du uppskattar tråden.
Är själv mycket spänd på var den här resan slutar för mig.

Där är en 1210 igen som spelar riktigt bra.
Intressant.

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2012-06-24 17:06

Vinylcalle skrev:

Jag tror det är kört.

VPI kan jag nog också tänka mig är trevliga. Har lyssnat lite grann på en classic och den verkade vara en bra spelare på alla vis.

MvH Carl

Carl
Tack för feedback!

Ok så 20/3 är inte inom räckhåll.

Ge mig gärna förslag avseende SME inom min budget.
Jag kan köra med min Dynavector 10x5 som temporär pu så länge.

VPI har varit en favorit bland skribenterna på hifi+.
Jag har aldrig hört den men tex Vinylbutiken säljer den.
Han verkar kunnig som har butiken.
Om du har lust att kommentera VPI mera så gärna.

Med vänlig hälsning, Jansson

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2012-06-24 17:41

Hade jag råd - en spelare med bra vakuum-skivtallrik med arm Moerch DP-8 Anisotropic.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2012-06-24 18:54

Thomas_A skrev:Hade jag råd - en spelare med bra vakuum-skivtallrik med arm Moerch DP-8 Anisotropic.

Ok.
Vilka spelare har det?

Inga hittills nämnda med denna funktion.

Här ser jag att mörcharm rekommenderas igen.

Du använder själv en Linn axis.

Vad har varit orsak till det valet?

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2012-06-24 19:55

Jansson skrev:
Vinylcalle skrev:

Jag tror det är kört.

MvH Carl

Carl
Tack för feedback!

Ok så 20/3 är inte inom räckhåll.

Ge mig gärna förslag avseende SME inom min budget.
Jag kan köra med min Dynavector 10x5 som temporär pu så länge.

VPI har varit en favorit bland skribenterna på hifi+.
Jag har aldrig hört den men tex Vinylbutiken säljer den.
Han verkar kunnig som har butiken.
Om du har lust att kommentera VPI mera så gärna.

Med vänlig hälsning, Jansson

SME inom räckhåll är i stort sett begagnat som gäller. 10:an är deras minsta modell och den kostar väl runt 60 tusen men det beror ju naturligtvis på armen man väljer. En begagnad modell 20 med några år på nacken om man hittar (du får nog leta i hela europa).

Veteranhif har en begagnad SME 30 till salu som ligger strax över din budget (var den 50kkr?).

VPI har jag inte så stort erfarenhet av men läst om folk som är nöjda med dom och har ofta fått bra recensioner.

En Michell Gyrodec kanske inte vore dum heller. Fick bra kritik i en Hifi Choice jag läste för ett tag sedan.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2012-06-24 20:09

Men Veteranhifi tar ju nästan dubbla priset mot vad man normalt sett ser internationellt.

Användarvisningsbild
tobm

Inläggav tobm » 2012-06-24 20:10

Om man kan tänka sig att handla utanför landets gränser så går en SME 20/3 på £6000 från England, dock utan tonarm och frakt inte inräknad. Så det blir ju fortfarande en bit över budget, förstås, men billigare än i Svedala.

Annars finns en Dual CS5000 i Uddevalla för 500 kr. Med tanke på hur många faktisktianer det bor i Trollhätteområdet kanske någon kan bistå med hämthjälp? Så har du 49500 kr kvar till nål och skivor...

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=52517

Edit:
En SME 20/2a med SME V Gold-arm på eBay.co.uk

Bara tre timmar kvar, så kanske lite kort varsel för att pynta 40000 kr, men ändå...

Användarvisningsbild
misanplass
Skivborsten

Inläggav misanplass » 2012-06-24 20:47

tobm skrev:Annars finns en Dual CS5000 i Uddevalla för 500 kr. Med tanke på hur många faktisktianer det bor i Trollhätteområdet kanske någon kan bistå med hämthjälp? Så har du 49500 kr kvar till nål och skivor...

Såld! 8)
Spitzenklasse! (Stock, Aitken & Waterman) - https://www.youtube.com/watch?v=tto_nmsND_o

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2012-06-24 20:50

En skivspelare kräver ju en hel del injusteringar därför är det vanskligt att prata om hur olika spelare låter jämfört med varandra. Och med olika armar och med olika pickuper så vet man inte exakt vad man lyssnar på. Lägger man dessutom till ålder blir det ännu vanskligare.
Och sen beror det ju förstås också vilka skivor man spelar hur stora prov som spelaren utsätts för.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2012-06-24 21:04

Harryup skrev:En skivspelare kräver ju en hel del injusteringar därför är det vanskligt att prata om hur olika spelare låter jämfört med varandra. Och med olika armar och med olika pickuper så vet man inte exakt vad man lyssnar på. Lägger man dessutom till ålder blir det ännu vanskligare.
Och sen beror det ju förstås också vilka skivor man spelar hur stora prov som spelaren utsätts för.

Exakt. Om det inte sitter exakt samma pickup och tonarm på de skivspelare man jämför så har man ju ingen aning om själva spelaren låter. Tror man inte att spelaren kan påverka ljudet (förutom rent svaj, stötkänslighet, återkoppling och liknande) så kan man lika gärna köpa en billig Rega/Projekt och satsa slantarna på resten.

/ B

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2012-06-24 21:18

Såklart, men det är ju helheten man köper så får man se till att optimera varje rigg innan test.

Användarvisningsbild
lennartj

Reservdelar?

Inläggav lennartj » 2012-06-24 21:27

Det var Kalle dussin som föreslog (min) Systemdek IIS.
Jag blev bara glad över uppmärksamheten.
Det stämmer också att både verk och arm är så ovanliga att jag själv fått fylla på med information på Vinylengine
http://www.vinylengine.com/turntable_forum/gallery/image_page.php?album_id=80&image_id=17253&sk=t&sd=d&st=0.

För några månader sedan såg jag ett Transcriptorverk som AudioConcept bytt in med nästan likadan arm som min, men i övrigt från en helt annan designskola. Det kan mycket väl vara sålt vid det här laget.
Prestanda vågar jag inte uttala mig om.

Bild

Jag lägger bara länkar till de andra bilderna (mobilkamerabilderna är ju inte så jättebra)
http://i850.photobucket.com/albums/ab61/Lennartj/Miscellaneous/TranscriptorAurum1.jpg
http://i850.photobucket.com/albums/ab61/Lennartj/Miscellaneous/TranscriptorAurum3.jpg

Förresten, när John Larsen är ute och demar sina högtalare har han med en skivspelare med nästan likadan arm också, fast lite nyare.

Reservdelar?
Helius har aldrig varit nedlagt, men koncentrerat sig på annan finmekanik under 1990-talet, men finns här
http://www.heliusdesigns.co.uk/

Systemdek har gjort omstart
http://www.systemdek.co.uk
och inget finns kvar av det gamla företaget.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2012-06-24 21:57

Alexi skrev:Såklart, men det är ju helheten man köper så får man se till att optimera varje rigg innan test.

Om jag förstått dig rätt, javisst. Varje rigg ska optimeras.

Men om du har skivspelare A med tonarm B och pickup C, som du sedan jämför med skivspelare D, tonarm E och pickup F - hur vet du då vilken skivspelare av A respektive D som är bäst? Bäst för dig naturligtvis.

Det blir givetvis inte lättare av att vissa tonarmar passar bättre till vissa skivspelare resp vissa tonarmar passar bättre till vissa pickuper.... Ska man nå nirvana blir det ett djäkla testande.

Själv gjorde jag det enkelt för mig, köpte en Linn LP12:a som jag kan uppgradera tills jag dör utfattig :-) Ingen kromad utställnings-/imponatorpryl utan en enkel ren design som låter väldigt bra.

/ B

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2012-06-24 22:55

Jansson skrev:Rega.
.....
Cody
Du väljer en P7 och är helnöjd.
Kan du utveckla?
Hur ställer du dig till P9?

Bästa hälsningar
Jansson.

Så gärna.

Jag har haft planar 2 & 3 och var förtjust i ljudet (du vet när du lyssnar på Shot By Both Sides). Tyvärr svajade dom en del och lät lite enahanda, men på ett bra sätt. Köpte en SL1210. Målen var högt satta, men jag fick inte till det, trots att jag satte en RB300 på den. PU: OM40. Det var något hårt i mellanregistret som lät metalliskt och som blev störande då jag lyssnade på klassisk musik.

Rega p7 har inga av småregornas charmiga artefakter och är en helt annan spelare än de mindre regorna, från motorn, via motorstyrningen, dubbla drivremmar på ett preciscissvaravat innehjul som driver en tung och rigid keramiktallrik, till fötterna. RB 700an är en riktigt fin tonarm med bättre lager etc än de mindre armarana. Detsamma gäller kablarna inuti armen och till stärkaren. Lagret är ett helt annat och bättre etc. Men det kan du läsa om på regas hemsida.

jag tycker att den låter jättebra, inget sticker ut och den klingar friskt och homogent. Det sitter en rega exact på den och riaa är en rega fono; både PU och Riaa är egentligen sämre än spelaren. Den spelar särskilt klassisk musik på ett helt neutarlt sätt och den s a s hörs inte alls. Jag har många fina Erato och Decca pressningar som jag har ärvt. Finns inte någon anledning att byta. Om man vill uppgradera (och det får man förutsätta att du vill) kan man köpa mer ambitiösa pickisar och Riaa-steg. Den är relativt billig, 15 tkr. Den behöver inget underhåll och kan egentligen inte uppgraderas. Den är gjord för att vara fit n forget.

Ljudbilden är stor och livlig.

P9an vet jag inget om men eftersom vinylmediet har sina begränsningar, inte mins smuts och slitage på skivorna, skulle inte jag lägga dubbelt så mycket för en skivspelare som har de begränsningar som regorna ändå har.

En helt underbar skivspelare. :D

Du är hjärtligt välkommen att lyssna på den i ett bra lyssningsrum med pi60.

Allt gott
Oh, by jingo!

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2012-06-24 23:09

Jansson skrev:@ Conan.
Tack för mycket informativt svar.
Vilken pu skulle du i så fall välja till projekten?

Oj, det blir ju nästan ett projekt i sig... :)

Till min 2Xperience (som också har kolfiberarm) har jag en Nagaoka MP-200 och det spelar väldigt balanserat & fint. Har en Concorde 40 till min andra skivspelare (Audio-Technica) och det låter också väldigt fint.

Men just pickuper finns det ju mängder av och här måste man för den "sista skivspelaren" verkligen hitta nåt man personligen trivs med.

En SPU mono-pickup skulle däremot vara läckert för att spela stenkakor om man nu väljer spelaren med Ortofon-arm... :P

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2012-06-24 23:14

CODY skrev:
Jansson skrev:Rega.
.....
Cody
Du väljer en P7 och är helnöjd.
Kan du utveckla?
Hur ställer du dig till P9?

Bästa hälsningar
Jansson.

Så gärna.

Jag har haft planar 2 & 3 och var förtjust i ljudet (du vet när du lyssnar på Shot By Both Sides). Tyvärr svajade dom en del och lät lite enahanda, men på ett bra sätt. Köpte en SL1210. Målen var högt satta, men jag fick inte till det, trots att jag satte en RB300 på den. PU: OM40. Det var något hårt i mellanregistret som lät metalliskt och som blev störande då jag lyssnade på klassisk musik.

Rega p7 har inga av småregornas charmiga artefakter och är en helt annan spelare än de mindre regorna, från motorn, via motorstyrningen, dubbla drivremmar på ett preciscissvaravat innehjul som driver en tung och rigid keramiktallrik, till fötterna. RB 700an är en riktigt fin tonarm med bättre lager etc än de mindre armarana. Detsamma gäller kablarna inuti armen och till stärkaren. Lagret är ett helt annat och bättre etc. Men det kan du läsa om på regas hemsida.

jag tycker att den låter jättebra, inget sticker ut och den klingar friskt och homogent. Det sitter en rega exact på den och riaa är en rega fono; både PU och Riaa är egentligen sämre än spelaren. Den spelar särskilt klassisk musik på ett helt neutarlt sätt och den s a s hörs inte alls. Jag har många fina Erato och Decca pressningar som jag har ärvt. Finns inte någon anledning att byta. Om man vill uppgradera (och det får man förutsätta att du vill) kan man köpa mer ambitiösa pickisar och Riaa-steg. Den är relativt billig, 15 tkr. Den behöver inget underhåll och kan egentligen inte uppgraderas. Den är gjord för att vara fit n forget.

Ljudbilden är stor och livlig.

P9an vet jag inget om men eftersom vinylmediet har sina begränsningar, inte mins smuts och slitage på skivorna, skulle inte jag lägga dubbelt så mycket för en skivspelare som har de begränsningar som regorna ändå har.

En helt underbar skivspelare. :D

Du är hjärtligt välkommen att lyssna på den i ett bra lyssningsrum med pi60.

Allt gott

När jag lyssnat på P9 (med exact motorstyrning, dubbla fin-remmar m.m.) har jag upplevt den som lite ljus och tunn i karaktären. Särskilt i jämförelse med en Linn LP-12 (Ekos m.m. typ topp utrustad för ett par år sedan) som var bra mycket mer basrik m.m.

Detta är dock uteslutande en smakfråga. Jag vet folk som tyckte Regan var lika bra.

Även Kuzma Stabi S + Stogi S med Benz Ace upplever jag som lite ljus och basfattig. Nu har jag i och för sig enbart hört den i 2-3 uppsättningar. Tror den gamla Stogi kan vara ett lyft.

Skulle jag köpa en ny spelare i prisklassen hade nog VPI Classic och Michell Gyrodec varit 2 starka kandidater.

En annan spelare till lite lägre pris (runt 17kkr) är Thorens TD-309 har imponerat alla gånger jag lyssnat på den och det med den enkla medföljande AT-95 pickupen (iofs bra men aldrig hört den prestera som här).

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2012-06-24 23:14

Bill50x skrev:
Alexi skrev:Såklart, men det är ju helheten man köper så får man se till att optimera varje rigg innan test.

Om jag förstått dig rätt, javisst. Varje rigg ska optimeras.

Men om du har skivspelare A med tonarm B och pickup C, som du sedan jämför med skivspelare D, tonarm E och pickup F - hur vet du då vilken skivspelare av A respektive D som är bäst? Bäst för dig naturligtvis.

Det blir givetvis inte lättare av att vissa tonarmar passar bättre till vissa skivspelare resp vissa tonarmar passar bättre till vissa pickuper.... Ska man nå nirvana blir det ett djäkla testande.

Själv gjorde jag det enkelt för mig, köpte en Linn LP12:a som jag kan uppgradera tills jag dör utfattig :-) Ingen kromad utställnings-/imponatorpryl utan en enkel ren design som låter väldigt bra.

/ B

Ja, så är det ju. Skall man maximera respektive kombination eller skall man jämföra enskilda komponenter. Det får man bestämma innan. För annars så jämför man ju bara lite grunkor utan att veta vad som är vad.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2012-06-25 08:45

Harryup skrev:Ja, så är det ju. Skall man maximera respektive kombination eller skall man jämföra enskilda komponenter. Det får man bestämma innan. För annars så jämför man ju bara lite grunkor utan att veta vad som är vad.

Ett bra, men tidsödande, sätt är att ta skivspelare A och sedan testa fram vilken arm/pu-kombination som passar bäst. Sedan tar man skivspelare D och gör sammanledes.

Därefter testar man A och D mot varandra.

Ska man vara noga är detta nästan det enda sättet. Skrivbordskonstruktioner baserade på tester, privata tyckanden, prisläge och snygghet riskerar snabbt att haverera.

Har satt ihop en ny dator, en ny låda och kylning men med intakt innanmäte, med tanke att få en tystare dator. Första starten avslöjade en ljudnivå jag aldrig haft förut, plågsamt högt :-) Tester och produktfakta låg bakom valet av komponenter... Efter mycket mekande är jag nere i samma ljudnivå som förut (men ett par tusen fattigare), nu krävs ytterligare insatser för att sänka ljudnivån...

Alltså, det är bara faktiska tester som ger resultat.

/ B

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2012-06-25 09:30

Eftersom lång drift är ett krav så kika på vilka som det är lätt att få tag i reservdelar till.
Förr eller senare behövs det.

Det har dykt upp många mer eller mindre udda spelare här.
Enkelhetens väg är sällan fel.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2012-06-25 11:18

Jansson, du är ju en Naimkille och då ligger ju en beggad LP-12 rätt till. Väsentligt bättre än sitt rykte på faktiskt och bra service går att få. För min del känns direktdrivet fortfarande ljudmässigt inte tillräckligt bra men det är ju en tilltalande princip. Eller så besöker du Audio Concept och kollar vad dom har.
Mvh/Harryup

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd