Moderator: Redaktörer
penke62 skrev:Bild här: http://i1058.photobucket.com/albums/t405/penke62/IMG_0579.jpg
Iqbad skrev:penke62 skrev:Bild här: http://i1058.photobucket.com/albums/t405/penke62/IMG_0579.jpg
Jag har inte de tre extra mindre skruvarna (som man kan se på bilden) som sitter närmast domen på mina pi60, betyder det att jag har en version som är äldre än 2006?
Mvh Eric
Iqbad skrev:penke62 skrev:Bild här: http://i1058.photobucket.com/albums/t405/penke62/IMG_0579.jpg
Jag har inte de tre extra mindre skruvarna (som man kan se på bilden) som sitter närmast domen på mina pi60, betyder det att jag har en version som är äldre än 2006?
Mvh Eric
Iqbad skrev:Naqref skrev:Det är den tidigare modellen med Dynaudiodiskant. D v s pre 2006.
Hmm, här ligger en hund begraven. Säljaren hävdade i alla fall att de var köpta från IÖ i 2009, har jag blivit blåst..?
Iqbad skrev:Naqref skrev:Det är den tidigare modellen med Dynaudiodiskant. D v s pre 2006.
Hmm, här ligger en hund begraven. Säljaren hävdade i alla fall att de var köpta från IÖ i 2009, har jag blivit blåst..?
Rydberg skrev:Iqbad skrev:Naqref skrev:Det är den tidigare modellen med Dynaudiodiskant. D v s pre 2006.
Det där är definitivt gamla diskanten iaf
adzer skrev:Rydberg skrev:Iqbad skrev:Naqref skrev:Det är den tidigare modellen med Dynaudiodiskant. D v s pre 2006.
Absolut.
Rydberg skrev:adzer skrev:Rydberg skrev:Iqbad skrev:Naqref skrev:Det är den tidigare modellen med Dynaudiodiskant. D v s pre 2006.
Absolut.
Vad jag vet så blev basen (det är väl B85 den heter) uppdaterad inte långt i tid från när diskanten byttes ut. Jag tror det såldes pi60 med nya basen fast med gamla diskanten ett tag men jag kan minnas fel. Såldes kan möjligtvis halva bestyckningen vara från senaste generation.
Rydberg skrev:Jag skulle nog inte uppdatera faktiskt, även förra diskanten låter förträffligt.
Rydberg skrev:Jag skulle nog inte uppdatera faktiskt, även förra diskanten låter förträffligt.
MagnusÖstberg skrev:Det finns nog rätt många som uppskattade produktens uppgradering.
MagnusÖstberg skrev:Nä, priset fördubblades nepperliggen?
Källa på det?
De blev åtminstone såpass mycket bättre att begagnatpriset inte alls kan sättas i relation till dagens monteringspris!
piP 5 150:- 3 950:- 2 950:- (crt=+500:-/par)
piPs 7 150:-# 5 950:-# 4 950:-#
pi60 15 490:- 13 990:- 10 990:-
pi60s 30 700:-* 29 200:-
# beräknas vara färdiga första halvåret 2005
Iqbad skrev:Jag kan ju inte påstå att jag är missnöjd med ljudet, även om ett par vanliga piP i ett bra rum förstår imponerar mer (med tanke på hur små de är). Jag vet inte om det är aktuellt att uppgradera, känns som om jag borde köpa bs60 istället, ger nog mer för pengarna än uppgraderad diskant. Men nu har jag ju tappat lite av den goa känslan att man hade riktigt bra grejer..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster