Moderator: Redaktörer
phon skrev:
Svante skrev:
Haha, den där tror jag det svänger om.

phon skrev:Svante skrev:
Haha, den där tror jag det svänger om.
![]()
![]()
Ändå tyckte jag att jag var snäll som gav dig två extra trioder som jobbade inom sina någorlunda linjära områden.
Du kan prova att ta bort dom och dra upp gainet till 20dB på drivstegen istället om du tror att det blir enklare då.
Jag menar, du måste ju ha gain att motkoppla bort, annars fungerar ju inte din förstärkare som förstärkaren utan motkoppling gör.
Här är en med 20dB gain i drivstegen istället.
Du hamnar visserligen långt ut på det krokiga då, men det fixar väl motkopplingen galant?
Distar den här mindre än den utan motkoppling tror du?
paa skrev:Skulle man inte kunna göra nån sorts feed-forwardlösning med trioder?
The original invention of the screen-grid valve in 1918 by W. Schottky, Germany, aimed at the removal of the second term in Eqn. 4 by shielding the DC field at the cathode from modulation by variations in the anode’s field.1,9 Theoretically, a similar improvement can be obtained by applying positive feedback to cancel the inherent negative feedback.‡ If there existed an ideal solution to this positive feed- back proposition, low-µ triode valves might today be used in many applications now employing pentodes. So far there has been no invention aiming at the elimination of the second term in Eqn. 4 that has been of any significance compared to the simple and ingenious Schottky screen-grid invention (or later beam-tube solutions). Such a development is, how- ever, not contradictory to the basic laws of physics and may be made in the future. This is said in view of the fact that future “grid-controlled” devices, competing with the low-frequency output valve, would make use of basic principles for magnetic amplification, dielectric (ferro-electric) amplifica- tion, transistor amplification, and other amplifica- tion, where the equivalent to the second term in Eqn. 4 is either virtually non-existent or can be elim- inated by methods not applicable to a vacuum tube.
Svante skrev:paa skrev:Jag menade nåt liknande kopplingen i Quad 405.
Berätta, vad gör den?
PerStromgren skrev:Svante skrev:paa skrev:Jag menade nåt liknande kopplingen i Quad 405.
Berätta, vad gör den?
En rätt enkel koppling, efter vad jag förstår. Läs här: Current dumping
Nattlorden skrev:Den högra ser ju i alla fall nästan färdigbyggd ut... fattas bara delar av fronten, ju...

roggaro skrev:absolut! gör så å sen blir den inte sämre precis bara för att det står "MANLEY" på den.. (bara tomtevarning kanske)
phon skrev:
Man ser ju rätt tydligt hur motkoppling kan ställa till en sinusvåg ...
Användare som besöker denna kategori: tordnilsson och 17 gäster