Så då får jag väl anta att de är för bra, eller för dåliga

Moderator: Redaktörer
lennartj skrev:Det finns fler nattugglor,
jag har just fått svar med bild på spelaren i annonsen på Hifimagasinet.
Det är den "spinkiga" Systemdek II utan S men med acryl-tallrik i stället för glas.
Jag har aldrig haft tillfälle att jämföra någon Systemdek med acryl-tallrik mot min, men vidhåller att IIS är ovanlig.
nadifierad skrev:Och ingen har något att säga om Micro seiki.
Så då får jag väl anta att de är för bra , eller för dåliga![]()
spuj skrev:Önskar en trevlig sommar och ser fram emot fortsättningen!
Jansson skrev:spuj skrev:Önskar en trevlig sommar och ser fram emot fortsättningen!
spuj.
Föregående inlägg skulle som sagt vara mitt sista inlägg.![]()
Jag kommer inte såsom parsifal att gå eremitens smala väg till visdom utan litar på att ni alla finns med mig på denna väg till det svarta guldets heliga graal.
Allt gott!
spuj skrev:Jo, jag menade fortsättningen i augusti
KarlXII skrev:Jansson skrev:spuj skrev:Önskar en trevlig sommar och ser fram emot fortsättningen!
spuj.
Föregående inlägg skulle som sagt vara mitt sista inlägg.![]()
Jag kommer inte såsom parsifal att gå eremitens smala väg till visdom utan litar på att ni alla finns med mig på denna väg till det svarta guldets heliga graal.
Allt gott!
Vackert uttryckt!
Ha det så bra i Danmark! Hälsa Preben!
Jansson skrev:Hej alla!
En lägesrapport kanske är på sin plats?
...
-Veteran hifi
Simply
4 olika skivspelare.
1:SME modell 30
arm: SME 312
pu: ortofon kontrapunkt a.
SME 30 föll mig inte alls i smaken. Mycket känslig för buckliga och ocentrerade skivor. Makalösa konutslag!
...
Det är svårt det här med grammofoner.
ivor-isobarik skrev:Jag ville bara passa på att tipsa om en jättefin LP12'a på blocket. Den har riktigt bra arm,chassie och nytt verk. Motorstyrningen är i enklaste laget men priset är rätt..
(Keel,Ekos SE,nytt verk,Klyde MC Puppa<2timmar,Valhalla)
Är lite sugen själv..
paa skrev:Bara en kommentar på detta som nu skrevs för ganska länge sedan:Jansson skrev:Hej alla!
...
-Veteran hifi
Simply
4 olika skivspelare.
SME 30 föll mig inte alls i smaken. Mycket känslig för buckliga och ocentrerade skivor. Makalösa konutslag!
...
Att den spelaren var känslig för buckliga skivor och hade makalösa konutslag hade nog väldigt lite med verket och väldigt mycket med kombinationen av arm-pickup att göra.
OlA-68 skrev:angående PU så kan jag bara säga att det jag varit mest nöjd med i pu-väg har varit sumiko blackbird. ca 8500:- välinvesterade pengar om du inte vill lägga riktigt de pengarna så har du ju sumiko bluepoint special en väldigt trevlig puppa för sisådär 4000:-
Thomas_A skrev:paa skrev:Bara en kommentar på detta som nu skrevs för ganska länge sedan:Jansson skrev:Hej alla!
...
-Veteran hifi
Simply
4 olika skivspelare.
...
Att den spelaren var känslig för buckliga skivor och hade makalösa konutslag hade nog väldigt lite med verket och väldigt mycket med kombinationen av arm-pickup att göra.
Sant, eller om PUn upphängning är felaktig. En komplians på 12 lateralt gör en teoretisk resonans på 9.8 Hz med den armen.
Jansson skrev:Hej!
Hoppas ni alla haft en skön sommar.
Semestern är slut för min del och nu är det bara att kavla upp ärmarna och köra igång med jobb och fortsätta med detta trevliga projekt.
Eftersom jag bor i DK sommartid tänkte jag att varför inte undersöka detta med Mörch och hans tonarmar?
Jag tog kontakt med och fick nöjet att träffa Hans Henrik Mörch. Han bjöd på ett glas rödvin och vi hade en pratstund.
HHM, denne trevlige man, berättade om sina tonarmskonstruktioner.
Nu vet ni kanske att jag inte är den mest tekniskt bevandrade personen men jag tror att jag snappade en hel del av hans konstruktionslösningar och blev mycket intresserad.
Jag gillar hans tänk helt enkelt.
Därför så äger jag numera en Mörch DP-8 Anisotropic
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster