Moderator: Redaktörer
ABC123 skrev:Tack!
Har gått upp en del sen min prislista från 2010. Men blev det verkligen rätt pris på i56? Enligt min gamla lista kostade de 54 800 i MDF. Inte kan de gått upp 14k? Det var/är nämligen i56 som är intressantast
ABC123 skrev:Tack!
Har gått upp en del sen min prislista från 2010. Men blev det verkligen rätt pris på i56? Enligt min gamla lista kostade de 54 800 i MDF. Inte kan de gått upp 14k? Det var/är nämligen i56 som är intressantast
ABC123 skrev:Jo priserna har verkligen stuckit iväg ordentligt. Har det gjorts stora förändringar på i56 sen 2005?
De priser som är idag är tyvärr inte intressanta. Men jag tackar för infon, nu kan jag släppa den tanken.
adzer skrev:ABC123 skrev:Jo priserna har verkligen stuckit iväg ordentligt. Har det gjorts stora förändringar på i56 sen 2005?
De priser som är idag är tyvärr inte intressanta. Men jag tackar för infon, nu kan jag släppa den tanken.
Ja det är väl nya element(och filter) jämfört med då, men mycket är nog hederlig inflation.
SCB skrev:1 000 kronor år 2005 (Årsmedeltal) motsvarar 1 112,03 kronor år 2012 (Januari).
Detta innebär en förändring med 11,20%
Alexi skrev:Jag kanske bör förtydliga att jag tycker det är bra att han siktar på att hitta en tillräkligt lönsam nivå. Alternativet vore ju att han la ner verksamheten.
Ragnwald skrev:ABC123 skrev:
Skulle 45.000:- vara intressant, för min herre i dag?
Tumme skrev:Man ska lägga på 3,5% på priset i senaste (Nöd)prislistan 2012/0 som jag tror är samma som 2011 års prislista för att få rätt pris. När den riktiga prislistan blir klar så kommer några modeller att kosta avsevärt mycket mer än dom 3,5% som man lägger på idag. Detta på grund av stora prishöjningar på vissa inköpspriser.
i56 i rå MDF kostar 70380:- i alla fall tills den riktiga prislistan blir klar.
Thomas
ABC123 skrev:Ragnwald skrev:ABC123 skrev:
Hade de kostat 45k hade de varit intressanta (förutsatt att det fortfarande finns ett intresse kvar efter en provlyssning).
Ser inget fel i att öka marginalen i takt med ett ökat intresse för produkten. Fungerar det så är det inte annat än good business. Det är bara att Jag tycker de blivit för dyra. Skulle hellre lägga mellanskillnaden på akustik-konsultation
ABC123 skrev:Ragnwald skrev:ABC123 skrev:
Hade de kostat 45k hade de varit intressanta (förutsatt att det fortfarande finns ett intresse kvar efter en provlyssning).
Ser inget fel i att öka marginalen i takt med ett ökat intresse för produkten. Fungerar det så är det inte annat än good business. Det är bara att Jag tycker de blivit för dyra. Skulle hellre lägga mellanskillnaden på akustik-konsultation
adzer skrev:Ja i56/i64s/i68es kräver ett stort rum för att komma till sin rätt.
Ragnwald skrev:adzer skrev:Ja i56/i64s/i68es kräver ett stort rum för att komma till sin rätt.
Visst, men då pratar du nog om den optimala stereobilden, stageillusionen etc.
Jag har verkligen njutit av dem på bara 3 meters avstånd och potentialen att spela odistat och starkt är ju då obegränsad.
adzer skrev:Hmm ja det kanske "går", men jag skulle isf mycket hellre ta en modell mindre som är anpassad för de avstånden.
steveo1234 skrev:Hur många spelar över i28´s förmåga? Det kan inte vara många...
steveo1234 skrev:adzer skrev:Hmm ja det kanske "går", men jag skulle isf mycket hellre ta en modell mindre som är anpassad för de avstånden.
Det blir lätt lite ha-begäri när det "finns" en större modell.
Hur många spelar över i28´s förmåga? Det kan inte vara många...
Användare som besöker denna kategori: genstruktur, Neuhausen och 6 gäster