Ino pi60s Vs. i32z

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-16 21:40

tack.... Väldigt synd detta behöver tas upp haakan.. Men skoj att se ett litet välkommen i alla fall.. :)

Användarvisningsbild
PEGE

Inläggav PEGE » 2005-08-16 21:43

Jonas N.
Citat:
Väntar med spänning på era synpunkter angående ULF´s bedömning av INO´s högtalare och den elektronik som användes.

Verkar göra samma bedömning som mayro, och???

Citat:
Eller är det ingen som vågar skriva något, innan IÖ har sagt sitt.

Jag vågade, jag vågade, får jag en guldstjärna?
/Jonas

Och?????

Men det hackas bara på Mayro, och det tycker du är legitimt, eller.

Men du vågade inte komma med ett eget omömme angående ULF´s recension, än.

Ingen guldstjärna til dig, Jonas.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-16 21:47

Nattlorden skrev:
rhenrics skrev:Du är nyfiken på varför jag tror att det var ett uppsåt?

Nej, på varför du enbart hade det som alternativ när du försökte sammanfatta vad du trodde var en förklaring och inte ett teoretiskt möjligt scenario.

Som jag sa, för att visa att Öhmans antagande om ett uppsåt var orimligt. Jag kunde ha presenterat ett alternativ som inte baserades på att det låg ett uppsåt bakom men det ju hade knappast gagnat syftet, som ju var, återigen och för tredje gången, att visa att antagandet om ett uppsåt var ologiskt.

För att visa någots orimlighet antar man att det är sant och leder i bevis att det resulterar i en orimlig slutsats. Är du med?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-08-16 22:02

rhenrics skrev:Som jag sa, för att visa att Öhmans antagande om ett uppsåt var orimligt. Jag kunde ha presenterat ett alternativ som inte baserades på att det låg ett uppsåt bakom men det ju hade knappast gagnat syftet, som ju var, återigen och för tredje gången, att visa att antagandet om ett uppsåt var ologiskt.

För att visa någots orimlighet antar man att det är sant och leder i bevis att det resulterar i en orimlig slutsats. Är du med?

Nej, det är väl full rimligt att IÖ kan anta att det ligger ett uppsåt bakom baset på tillgänglig data utan att så verkligen är fallet. Så det håller inte.

Och för övrigt, som det var sanning du försökte påvisa och inte presentera ett plausible scenario, så har du fortfarande hål i kedjan. Fast det orkar jag inte med ikväll, så det får stå som det står.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-16 22:14

Nattlorden skrev:
rhenrics skrev:Som jag sa, för att visa att Öhmans antagande om ett uppsåt var orimligt. Jag kunde ha presenterat ett alternativ som inte baserades på att det låg ett uppsåt bakom men det ju hade knappast gagnat syftet, som ju var, återigen och för tredje gången, att visa att antagandet om ett uppsåt var ologiskt.

Nej, det är väl full rimligt att IÖ kan anta att det ligger ett uppsåt bakom baset på tillgänglig data utan att så verkligen är fallet. Så det håller inte.

Och för övrigt, som det var sanning du försökte påvisa och inte presentera ett plausible scenario, så har du fortfarande hål i kedjan. Fast det orkar jag inte med ikväll, så det får stå som det står.

Om Mayros uppsåt var att skriva ned Ino-systemet, oavsett hur bra de lät, måste han ha räknat med att på ett eller annat sätt få stöd av Ulf. Att stå ensam och skriva ned dem och riskera att Ulf förbehållslöst hyllar dem hade inte fungerat. Det hade dragit ett löjets skimmer över Mayro.

Antagandet kräver alltså att antingen:
1. Ulf agerade i samförstånd med Mayro,
eller att:
2. Mayro lyckades påverka Ulfs åsikt, och dessutom hade räknat med det i förväg.

bedöm själv rimligheten i dessa alternativ.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2005-08-16 22:15

Är det ingen som fattat vad som avses med en reservation?

Om man upplever ljudbilden som kompakt jämfört med något annat system, kan man reservera sig med att skriva exempelvis som Ulf. Att det kanske är en ljudbild som eftersträvas?

Det finns alltså två problem för lyssnaren; det går inte att veta hur ljudbilden egentligen skall vara på ett fonogram om man inte var med vid inspelningen och av det följer att det går inte enkelt att för en lyssnare att ta reda på om högtalarna återger en ljudbild som den vid inspelningen.

En klar reservation tycker jag.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-16 22:21

Thomas_A skrev:Är det ingen som fattat vad som avses med en reservation?

Om man upplever ljudbilden som kompakt jämfört med något annat system, kan man reservera sig med att skriva exempelvis som Ulf. Att det kanske är en ljudbild som eftersträvas?

Det finns alltså två problem för lyssnaren; det går inte att veta hur ljudbilden egentligen skall vara på ett fonogram om man inte var med vid inspelningen och av det följer att det går inte enkelt att för en lyssnare att ta reda på om högtalarna återger en ljudbild som den vid inspelningen.

En klar reservation tycker jag.

Mayro har väl också reserverat sig? Han skrev att han trodde det berodde på DVD-spelaren. Ok att hans reservation inte var lika diplomatisk, men än sen, det är en färdighet vissa har mer av än andra. Ska de korsfästas av den anledningen?

Tillägg: även mayro skriver ju att han kanske är dipolskadad. Ännu en reservation.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2005-08-16 22:24

Rh,

det finns en skillnad. Om ljudbilden "kanske eftersträvas" eller om "ljudbilden inte är korrekt", pga av en felaktighet någonstans.

Användarvisningsbild
jeppe

Inläggav jeppe » 2005-08-16 22:25

Mayro, upplevde du samma smala ljudbild på precis alla skivor som spelades hos IÖ, eller varierade det tyckte du? (har det tagits upp redan i hf-tråden så har jag missat det)

/ Jeppe

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-16 22:27

I väntan på att få svaren inramlande på min rätt simpla fråga så ska jag passa på att tacka en del personer som här trots tidigare bråk ändå har haft den goda smaken att inte skriva något alls. Eller att faktiskt skriva till mitt stöd.

Den gruppen som inget skrivit förstår man ju rätt klart har ansett denna tråd rätt förnedrande. Och via att INTE delta har man på ett bra sätt visat att man inte gillar saker som denna tråd fått inneha ostört....

TACK.. Och ett stort tack till er som ÖPPET sagt ifrån ... Inte för ni tagit parti eller så. Utan för ni reagerat på det som försigått här.

Tack. Det har faktiskt känts väldigt skönt att se era inlägg medans jag väntat på att komma in igen..

Jag kan under väntan ge MIN förklaring till VARFÖR jag loggade ifrån här...

Läs denna trådens början.. Jag är inte blind. Och jag insåg rätt snabbt hur detta skulle bli.

Och ÄVEN jag har rätten att faktiskt bli förbannad då det endast rätt uppenbart söks bråk. Jag FÖRSÖKTE att styra bort omedelbart. Inte bara med Iö´s inlägg. utan även inkommande ifrån andra/annan...

Jag såg "tåget" komma. Och jag har varken lust eller ork med dyliga bråk...Rätt enkel matte...

Nu VET jag att en del kommer säga att just detta var o ÄR skälet till att tråden blev så här...

Detta kan ni alla glömma direkt.. Detta hade inte kunnat stoppas ens med en stridsvagn av ord...

För hade detta gått att stoppa med normala ord så skulle detta inte ens startat... För denna tråds utfall är rent snurrig.

Så är detta utrett. Och minns en sak här. Detta är MINA tankar. och det behöver inte en enda av er tycka detsamma. Men så ser jag på detta. och därvid drog jag mig ur. Lite så insåg jag att det var fel. Men om jag varit kvar så hade jag sagt saker jag ångrat till en del här...

Så därav mitt val att vara avstängd...

Och jag har inget skäl att mera utveckla detta val. Nu vet ni varför och hur JAG tänkte o tänker... Vilket detta gillas eller ej har noll betydelse.. Men nu slipper ni gissa om detta mera o kalla mig feg osv...

Så väntar vi vidare o ser då det snart bör inkomma en bunt med inlägg med påvisande av var osv så jag kan klargöra saker o ting som efterfrågas...Menar angående min tråd på hf.nu... Glöm inte.. HELA inlägget.. samt att frågan har utgångsläget som tråden har. DVS att jag gillar ino audio..

Att besvara frågor med annat utgångsläge kan jag ju inte eftersom jag INTE ogillade dom...Utan gillade dom...

Så läs nu in er.. o ställ nu relevanta frågor av lite klass.... :)

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-16 22:30

jeppe skrev:Mayro, upplevde du samma smala ljudbild på precis alla skivor som spelades hos IÖ, eller varierade det tyckte du? (har det tagits upp redan i hf-tråden så har jag missat det)

/ Jeppe

Är det någon som vet vilken den omtalade skivan är? Kanske man har den själv och kan höra efter hur det låter. 8)

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2005-08-16 22:32

Mayro,

hur långt från högtalarna bedömde du att du satt, hos Johan?

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2005-08-16 22:33

Och vilka skivor avlyssnades?

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-16 22:47

Angående reservation... :!:

Jag börja då med denna delen där MYCKET viktig info lämnas. Men som tydligt helt försvann....jag har markera en del. Men det finns massa mera info just här för den som VILL läsa vad jag menar o säger..Och inte vrider det till vad jag INTE menar o säger..

Jag tror en rent blind enkelt kan läsa vad som stå här.. samt en MAYCKET markerad text som tydligt säger att mina omdömmen är
Citat "mycket otilförlitliga".Slut citat.. Och inget annat

Läs nu med RÄTT glasögon påsatta så ser ni själva...Så är EN del slutsnackat om kanske...

här är inlägget ifrån tidigare i denna tråd...

"OK. VI fortsätter "resan" då

Detta genom att ta upp delen där jag anser det dyker upp svårigheter... TONALT så anser jag som tidigare skrivet ino systemet man fick höra har "rätt" tonal ballans.. Och med dom små piparna så vart nivåerna med denna ultrabilliga elektronik imponerande bra. Det känndes "avvägt" på nåt sätt...

Men som även skrivits så var det ju först pip spelades. Och då hade man ju ULF´s system ännu kvar i ljudminnet. Samt var helt ovan med ljudbilden som lådor har emot då det man själv spelar som är dipoler...Detta hos både mig o ULF..

Sedan skedde en sak som helt gör lyssningen svår att direkt "som vanlig lyssning" ta in var att LJUSET släktes hela tiden då musik spelades....

För då man själv gör så hemmavid så "ställs man om" på nåt sätt i intrycken. Jag tror alla vet hur synen osv ger influenser osv. Nattspelande hemma är klart roligare än dagens spelande... Och då det är totalt becksvart så blir alla våra sinnen helt anorlunda.

Där är ETT problem till att göra en "VANLIG" beskrivning... tror nog dom flesta här vet hur jag menar med detta..

ALLT blir ju anorlunda för ens intryck... ljus. rummet. elektroniken osv osv. Så först för att vara ärlig så visste jag inte ens VAD som spelades ens. Så förvirrande vart det i alla fall för mig..

Och ärligt så är detta saker som jag INTE gillar såsom utgångsläge för att ta upp olika saker osv ifråga om LJUD.
För jag både vill o bör kunna avgöra mina intryck med att ÄVEN "se" dom.

Därför så kommer nu en mycket mycket otillförlitlig ljudbeskrivning här. Och den är klart MYCKET otilförlitlig. För det är endast såsom system denna berättas. SAMT med total egentlig ovetskap om VAD som spelades för att vara ärlig... DVS totalt utan fasta punkter osv..

En del anser dyliga intryck MER värdefulla. Men jag måste säga JAG föredrar att kunna ha LITE mer "grepp" om att ÄVEN visuellt kunna BEKRÄFTA mina intryck med synen OCKSÅ. I alla fall EFTERÅT..

Såsom en bekräftelse på att det jag tyckt mig höra ÄVEN stämmer överens med vad jag anser "synbart"..

Båda sätten är bra. Men att ENBART ha denna blinda blir för mig totalfel. samt innehåller aldelse för mycket av "känslan att bli lurad" samt osäkerhet.

Och att man dessutom VET man senare skall återger korrekt o riktigt gör att man spänner sig o inte slappnar av. Så JAG tänkte alseles för mycket i stället för att enbart ta IN infon som spelades...

Detta är utgångsläget.. Men eftersom det ÄR IÖ vi besökte. Och därvid IÖ´s system o sätt osv vi skulle "upptäcka" så är det HAN som bestämmer ordningen självklart...

Nu ska jag ge MINA intryck lite sammanfattat här.

Jag anser att tonalt sett IÖ har redan med denna billiga elektronik har fin balans... Faktiskt anser jag mitt system samt ulf´s "rätt" snarlikt på många sätt just TONALT sett... Så frekvensgången är troligen rätt lika HÖRBART hos oss som hos IÖ. Sedan om våra dipoler osv gör att MÄTBAR frekvensgång blir anorlunda vet jag inget om alls.

Men anser den hörbara är rätt lika igenom registret...

När det sedan kommer till mer kritisk bedömmning av ljudets KVALITET så kommer lite som tidigare smolk in i bägaren....

Troligen härör detta ifrån elektroniken. Detta kan jag absolut INTE utsäga till tusen i säkerhet ju. Det är ju ett SYSTEM jag hört...

Men anmärkningarna ligger erfarenhetsmässigt på elektroniksidan såvida ej Inos högtalare är totalt anorlunda än allt annat vilket jag INTE tror. Dom har sina fel o brister dom såsom alla andra.. Samt därvid ÄVEN fördelarna såsom alla andra..SJÄLVKLART...

Vid kritisk lyssning så finner jag mer att önska vid rösthanteringen... Jag finner att det ljud JAG hörde har vissa problem med att bygga upp rätt BREDD i ljudbilden.. DVS det var rent ibland en "monokänsla" där...

En del kan jag förklara med min vana med jätteljud ifrån dipoler. Men även med perspekltivet att man hört många många burkar också så är ändå denna parameter aldelses för markerad..

Och DÄR kommer det jag tagit upp tidigare in. Jag misstänker starkt detta ligger på elektronikens begränsningar...

fe Metoden att ta fram elektroniken böjer jag mig för till fullo.. För tonalt är tydligen denna FE lyssning väldigt bra om den sätts ihop med mätning osv så grejorna driver ok...Jag har sagt jag kommer vara ÄRLIG. och detta är jag också.

"problemet" var klart mindre på viss musik. även via en del röster osv.. Medan en del andra inte lirade direkt ok...

Därvid tillkommer en sak till såsom "bonus" tyvärr.. ÄVEN om tonal karktär är ok enligt MINA öron så blir den sammanpressade ljudbilden lite "massiv" o så vid högre volymer...och på "röstmusik" är detta en ren katastrof rent ut sagt. NU är HÅRD bedömmning inkopplad.. INTE något annat.. Så läs detta med denna nivå.

Som tidigare sas så har MINA erfarenheter lett till att detta är elektronikproblem i första hand.

Jag skulle ge "skjortan o femtio" för att få sitta i mera hemtama miljöer som ni förstår....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Del två i bedömmning av ljud.
Bedömmningsnivå TVÅ. DVS bedömmning efter priser o elektronik sett... Och inte totalbedömmning utifrån MINA erfarenheter oavsett pris osv....

Och detta är nog den mest riktiga sättet att ge sina intryck..

Jag är tyvärr tvungen att kvarstå med kritiken om ljudbildens "monokänsla" med exakt samma problematik. Jag kan inte bar acceptera dyliga enligt mig rena fel i en för övrigt ÖVERASKADE bra kombo detta är... NU talar vi om den ULTRABILLIGA elektroniken som spelades... Senare kommer skälet upp till varför jag tror mig kunna härleda VAD som i första hand gör detta fenomen...

Jag TROR det är PIONEER DVD som har en sådan smal ljudbild helt enkelt... För med den väldigt trevliga tonala återgivningen så har denonen nog massa "rätt i facit"..
Men här är jag på farlig mark. Men jag vågar mig på denna gissning o ber er vänta med hängningen till senare...

Sammanfattningsvis då. Totalintryck av lyssningen är följande.

I sina prisklasser totalt sett enligt MINA värderingar "rätt" tonala nivåer. Men finns att hämta mer beroende på elektronik tror jag även där..Saknade ett uns av värmeinnehåll i rösthanteringen...Men där är tycke o smak helt avgörande tror jag från person till person..

Så mina klagomål om denna alldeles för "smala" ljudbild hänger där såsom huvudsakligt problem för MIG.. tyvärr även vid bedömmningsnivåerna inom prisklassen...Har hört klart bättre i prisklassen, ocj även billigare faktiskt..

del tre.
Bedömmningen av HÖGTALARNA och då o inte i system...

Som ni ser så ler jag lite... När redan småpiparna fick mig att inse jag BÖR jobba med min bas så förstår ni jag ändock gillade ino högtalarnas ljud i detta rum o källare.. Vad dom kan o inte kan ute i vida världen där det står olika saker o driver dom har jag inte ens susning om. Men jag är övertygad dom ger ägarna massa bra musiklyssnade..och jag inser o förstår till fullo VARFÖR så ofta denna källare kommer upp på tapeten.

Jag kommer själv OM jag får gärna besöka denna plats igen för mer INGÅENDE lyssning o ev om jag får ta med lite egna prylar o sätta in så man blir mer bekant med vad man hör osv...säger igen här så INGEN tror nåt annat. Och politiskt korrekt tänker jag inte vaa för att tillfredställa någon. Jag gillade det jag hörde.

Men ni måste förstå att jag under resor genom åren klagat sååå jäkla mycket på typ ULF´s grejor så han snudd kastat ut mig.. Så därför så kan jag inte heller för "husfriden" skull sätta mig här o säga "inget var önskvärt mer än detta" osv...

ÄR dom bäst i världen??

Nej det tror jag inte alls dom är. Begrepp såsom "bäst i världen" anser sig snudd alla tillverkare ha rätten att kalla sina grejor för..

Men att dom är mycket bra kan man nog påstå utan överdrifter.. Sedan som sagt detta med att höra dom med kompetent elektronik också...
Det vore riktigt roligt faktiskt...

Då det kommer till hemmabio så tror jag INTE jag kommer ta upp detta.
Och det bero dels på brister i erfarenhet om HUR bra sådan kan låta. Jag kan enbart säga att det hemmabioljud jag hörde hos Johan B är totalt helt ohotat alla kategorier.. Där var o är nivåskillnaden mellan ALLT jag upplevt så stor så tyvärr varken kan eller vill jag ens säga nåt...

IÖ har en bra bit att vandra med sitt bioljud för att uppnå fotknölarna på JohanB´s bioljud kan jag bara säga...

Jag har ännu krigpshykoser efter landstigningen vi deltog i vid besöket hos JohanB.... Vaknar med skrikande röst om nåd osv.. Ja det var rent skrämmande faktiskt denna upplevelse av hemmabio...
och detta är knappt ens på skoj jag säger detta... Tror det sitter en bunt eojuedare o nickar här instämmande... vi är nog flera med pshykoser troligen efter denna uppvisning av HEMMABIO...

för totalt sett 15-16 tusen till 50-60 så är ett ord som kommer på tungan PRISVÄRT något som bara måste sägas...

Och att detta ljud får MIG att vilja delta i LTS är solklart. För att redan med piparna som reference inse man bör jobba med sina basar trotts 4 tolvor är en hint ändock om vilka nivåer det totala intrycket är...
Sedan kan nog en som är mera van med lådhögtalare anse att jag drar aldeles för höga växlar angående ljudbredd osv. SJÄLVKLART. Detta är något jag självklart inser o vet. För denna kritik får ALLA lådor jag hört någonsin. Bara att här var det extra mycket som ger den lite enligt mig svidande kritik jag ger på området.

Fast en lådspelande skulle med MINA referenser anse jag har FÖR stort ljudfält ju... Så kanske faller det inom ramen för olika smak om man skulle hårddra även detta...

Så mitt råd är att man själv lyssnar sig fram vid byten av saker såsom högisar osv...

Till sist då en sak till jag måste ta upp såsom ett omvänt problem. Som jag tog upp så MÅSTE man göra sina lyssningar i miljöer man ej är hemma i. Och ändock i rätt "tillfixade rum" som snudd INGEN fru skulle godkänna. och som jag tror även en stor del Män skulle säga nej till..

Så hur sakerna är vid mer "vanlig "uppställning vet jag noll om. Så därför bör man såsom JAg ser det besöka flera som har dessa högtalare för att få MYCKET mera info om VAD som krävs av den blivande ägaren för att FÅ dom trotts allt många BRA saker man KAN få. För inom prisramen är dom övervägande bra ju... Det är ju inte ens ett pris som en enda cd kostar för en del. Och skillnaderna i dessa nivåer är ju inte direkt av karaktären att i ena systemet kliver en elefant upp på scenen. o med andra systemet en kamel eller en katt...

Jag har verkligen lagt ner allt JAg kan här för att förklara mig NOGA. Därvid är texten låååång som fasiken. Förlåt mig detta. Men jag anser verkligen mig tvungen att noga förklara mig i varje detalj efter den förmåga jag har. Och jag har gjort mitt absolut bästa här.

Men jag vet mina stora brister i att skriva o förklara saker o ting i ord osv. Men jag ber er alla som anser jag är gnällig osv att förstå att jag verkligen anser att efter alla ord o bråk det minsta jag kan göra är att ge mitt allt för att rättvist o utan att ljuga ge MIN bild av INOS system. Och alla som läser ska veta jag snudd skulle ge en av mina kablar för att få sitta hemma o prova dessa en månad för att ge er en mycket mer korrekt bild. För jag tror med stor säkerhet dessa INO högtalare kan mycket mer om man fick "äga" dom längre....för här finns elektronik jag absolut inte anser o tror har rätt nivåer med i "spelet"...

Nu släpper jag detta textinnehåll. Och vid min gud grabbar. Jag har verkligen gjort mitt allt för att föra fram sakerna på rättvist men ändå korrekt sätt.och ljuger inte eller lindar in heller.

Hoppas ni förstår detta nu. "

Användarvisningsbild
JonasNilsson

Inläggav JonasNilsson » 2005-08-16 23:13

Men det hackas bara på Mayro, och det tycker du är legitimt, eller
.

Starkt PEGE :evil: Och det har jag skrivit någonstans :?: Aha, du antar det. Håll du dina spekulationer för dig själv.

Men du vågade inte komma med ett eget omömme angående ULF´s recension, än.

Jo, att Ulf tyckte samma som mayro. Vad är det för omdöme du är ute efter? Vad jag tycker om deras åsikter gällende Ino och elektroniken? Eller vad jag tycker att dom har fel gällande Ino och elektroniken?

Ingen guldstjärna til dig, Jonas.

Tror jag avstår.
/Jonas

Användarvisningsbild
PEGE

Inläggav PEGE » 2005-08-16 23:27

Är det ingen som fattat vad som avses med en reservation?

Jo, att det ges ett en möjlighet att ha ett eget omdömme, om de
upplevelser som upplevs när man lyssnar på ett system som man inte förr upplevt, dvs. med de begränsningar som man har med att avlyssna ett system som man inte är van vid, och framförallt att
inte lyssna på i en van avlyssningsmiljö, så reservationer kan man
ha många, och det finns det gott om, även när jag själv lyssnar på andras system.

Men omdömmet är det samma, trots reservationen.

Och det innebär att alla som bedömmer ett system ska ha varit med
och lyssnat när originalinspelningen producerades.

Jag reserverar mig...................

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-16 23:29

Jaha.. där kom nästa lilla detaj där man INTE läst på ordentligt... 8)

Ulf o jag har INTE samma bedömmning mer än gällande ljudbredden i stort om du läser våra olika bedömningar.... Sedan tar Ulf upp flera saker som jag INTE gör... Så att säga vi tyckte samma sak är mycket mycket långt ifrån sanningen här...

Jag fann till exempel inte direkt saker ifråga om basen.. Tvärt om ansåg jag det rent skitjobbigt att se småpiparna glida upp bredvid o vinka glatt till mig när jag kom åkande i mina racerinfinty med 4 tolvor... :lol:

Så OM man skall säga ditt o datt.. Lyd mitt tidigare råd.. Läs på ordentligt.... För jag är här för att sätta stopp nu.. Och alla som här startar inlägg med typ liknade påståenden besvaras direkt.

LÄS snälla INNAN inlägg.... Och FRÅGA hellre om något önskas klargöras så slipper vi mera av denna typen av inlägg jag gör nu här...för jag VILL inte tilrättavisa. Jag vill få stopp på dessa dumheter en gång för alla..

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2005-08-16 23:30

Det var då ett j**la liv för en stunds musiklyssning ! 8O :D

Tur att jag inte själv tar det på blodigt allvar...

F ö så lyssnar jag bäst med belysningen på.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2005-08-16 23:31

Då både Mayro och Öhman är inloggade kanske några PM löser detta?
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-16 23:36

Men vakna nu här.. VAR är alla som tidigare sagt jag sågat osv osv osv.. Jag vill verkligen SE var jag skrivit att jag inte gillar ino audio... Så nu är det dax att visa mig inlägget där detta står....

Jag var ju enbart där själv.. och har skrivit tråden i stort sätt själv... så jag vill verkligen veta detta nu...

Och igen. Ta med HELA inlägget samt läs tråden med den meningen den har.. DVS POSSETIVT... Så förändra inte MINA ord o sedan be MIG besvara hur o varför JAG sa som si eller så.. För sådant bör även ni alla inse JAG inte kan besvara ens... Eftersom jag GILLADE dessa högtalare.. Jag har skrivit detta snart så många ggr så man kanske slipper. Men upprepar ett tag till så garanterat ALLA förstår ÄVEN fast jag anses klart olämplig för att skriva på nåt forum...

Japp, Jag är faktiskt förbannad.. Men ärligt mest ledsen över detta..

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-08-16 23:42

kompis
Mayro kul att du är tillbaka :D ,
du vet att man lätt blir hemmablind på sitt eget ljud, finns det
någon möjlighet att du också är det? Jag kommer på mig själv
helatiden att vara det, och jag märker det hos de allra flesta
andra också.

Sedan vilket "läger" man tillhör, om man efersträvar ett opåverkat
ljud eller om man eftersträvar ett ljud som tilltalar sig själv, dvs
personligen prefererat ljud.

:!:
NN

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-16 23:44

Ser att iö är inne. Men barnen ska upp o till första skoldagen.. Så det är nattinatt för oss här.. Men därmed finns flera timmar att påvisa var jag anser det som anses.. Och kom ihåg.. kort påvisande så jag förstår vad man menar.. och inläggens mening samt trådens mening som utgångsläge.. Andra utgångslägen är ju inte mina. och detta gör det OMÖJLIGT att ens besvara för just mig.. då får den som tolkar besvara själv tyvärr...

Natti natt.. syns i morron. och förhoppningsvis är detta skit utrett i morgon.. Men här öppet så det verkligen ÄR slut på detta en gång för alla nu..

Natti

Användarvisningsbild
PEGE

Inläggav PEGE » 2005-08-16 23:56

Jonas N
Starkt PEGE Evil or Very Mad Och det har jag skrivit någonstans Question Aha, du antar det. Håll du dina spekulationer för dig själv.

Att spekulera, det kan du redan, så det behöver jag inte lära dig.

Innebörden av mitt inlägg var varför kontentan av två personers
inlägg bemöts så olika, de har trots allt samma innebörd, Ulf´s
dock något mer kritiskt gentimot INO´s högtalare.

Istället för att diskutera INOhögtalarnas eventuella brister, så trackaseras folk och deras upplevelser efter en demo av nämda
fabrikat.

Det är det som är det tråkiga :evil:

Jo, att Ulf tyckte samma som mayro. Vad är det för omdöme du är ute efter? Vad jag tycker om deras åsikter gällende Ino och elektroniken? Eller vad jag tycker att dom har fel gällande Ino och elektroniken?

Tex. kunde du ju komma med ett bemötande av Ulf´s påstående,
vilka är snarlika Mayro´s.

Vad du tycker om högtalarna och elektroniken är irrelevant, det räcker om du kommer med ett klarläggande om det finns någon
större skillnad vad det gäller Ulf´s eller Mayros´s omdömme efter
lyssningen, och varför det tydligen är relevant med en massa
nedvärderande inlägg gentimot Mayro, och inte ett ord angående
Ulf och hans slutsats.

Jonas, ta inte det här för personligt, det är inte dig jag ogillar,
utan drevet som följer flocken och skriver en massa skit.

Vill du ogilla mig, så överlever jag :wink:

Och du, jag anklagar inte dig för att skrivit nedvärderande inlägg
gentimot Mayro, men tyvärr är det för många som redan har gjort det :(

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2005-08-17 00:30

"Men omdömmet är det samma, trots reservationen."

Omdömet har vissa likheter ja. Men tolkningen av vad det beror på är olika. Om systemet uppmålar en subjektivt smal ljubild som av lyssnaren anses bero på

a) ett rent system- eller konstruktionsfel av konstruktören

eller

b) kanske en önskad egenskap gjord av konstruktören (egenskapen i detta fallet, så likt verkligheten som möjligt)

Jag har förstått att Mayro gillar högtalarna, men att det finns ett "fel" med systemet, och det är där jag tror IÖ känner sig träffad.

"Jag är tyvärr tvungen att kvarstå med kritiken om ljudbildens "monokänsla" med exakt samma problematik. Jag kan inte bar acceptera dyliga enligt mig rena fel i en för övrigt ÖVERASKADE bra kombo detta är..."

Jämför detta med denna fiktiva formulering:

"Jag är tvungen att kvarstå med kritiken om ljudbildens "monokänsla". Jag kan inte säga säkert vad det beror på, om det är inspelningen, rummet eller högtalarna som ger denna presentation. Om de är högtalarna, så kanske de är medvetet konstruerade så. Min personliga smak är dock en bredare ljudbild."

Nån som ser skillnaden?
Senast redigerad av Thomas_A 2005-08-17 00:40, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2005-08-17 00:37

Denne JohanB vad har han för hemmabioanläggning? någon som vet?

edit: Jag är inte så intresserad förresten. 8) Zz.

mvh
/Pinnick
Senast redigerad av Pinnick 2005-08-17 00:45, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-08-17 00:38

Gå och lägg er nu, SENT på natten ju

pausbild

Bild
NN

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2005-08-17 00:41

Jadå NN. Jag lyder. 8)

Användarvisningsbild
JonasNilsson

Inläggav JonasNilsson » 2005-08-17 00:41

Vad du tycker om högtalarna och elektroniken är irrelevant, det räcker om du kommer med ett klarläggande om det finns någon
större skillnad vad det gäller Ulf´s eller Mayros´s omdömme efter
lyssningen, och varför det tydligen är relevant med en massa
nedvärderande inlägg gentimot Mayro, och inte ett ord angående
Ulf och hans slutsats.

Aha, den första delen har jag ju svarat på dvs ingen skillnad.
Andra delen har kanske med att mayro var artikelförfattare och upphovsman, vad vet jag. Kom faktiskt på mig själv att jag läste hela artikeln/recensionen utan att reflektera över att Ulf skrivit någonting.

Vill du ogilla mig, så överlever jag

Kan inte, har ju aldrig träffat dig :wink: :D

/Jonas

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-08-17 01:44

Men vakna nu här.. VAR är alla som tidigare sagt jag sågat osv osv osv..
Misstänker att "många" inte kommer att dyka upp mer i denna tråd nu.........

Sedan så hyllar alla samtalsklimatet här 8O
Denna tråd är den värsta sågning av en enskilld person som jag har skådat, allt verkar vara tillåtet här 8O
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audioföl & apparat runkare som älskar haj-end och riktigt feta kablar.

Användarvisningsbild
postpunk

Inläggav postpunk » 2005-08-17 07:17

Jag ser att du Mayro nogsamt undviker att svara på de inlägg som gjorts tidigare i tråden, varför? Istället ställer du frågor som "var har jag skrivit att det inte lät bra?" Hela tråden är full av åsikter om vad du har skrivit, det är bara för dig att bemöta. Vad menade du med snacket om att "IÖs bioljud inte ens uppnådde fotknölarna på JohanBs system"? Det uttalandet HAR du gjort, och det spelar INGEN roll i vilket sammanhang. Det kan bara tolkas på ett sätt. Sluta slingra dig nu.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi