Min nästnästsenaste var med Loreen i onsdags. Premiär och allt. Hon fick ett svalt mottagande av publiken och sågades ganska illa i pressen. Vad ska man säga? 28 minuter och hälsa på Karlskrona två gånger i Karlskoga... nåja hon e ny i gamet, hon lär sig nog.
[bild kan komma, hade fel kamera med mig men något kanske blev okej]
Min nästsenaste konsert var med explosiva och lite mer jazziga Miss Li. Härligt krutpaket med både sköna texter och käcka melodier. Jag njöt i fulla drag. Precis lagom starkt lirade de också. Också det här var en premiär. Tyvärr. För egentligen skulle hon haft premiär igår, men ställde in då hennes saxofonist blev överfallen och knivhuggen

Jag gissar att morgondagens recensioner blir trevlig läsning

Och så den senaste, också den ikväll precis som Miss Li. Den oförtröttlige Magnus Uggla tog mitt lilla barnbarn, fyra år, med storm och sedan somnade hon... he he... Fullt ös från början till slut. Inledde fräckt med ett "Hallå Västerås, eller som Loreen skulle ha sagt, Västervik" *s*
Får inte han lysande kritik imorgon så vet inte jag, han radade upp hitlåtar på löpande band och publiken som bestod av många generationer jublade och sjöng. En stor del av publiken som sjöng med i "Vår tid nu, 1977" hade aldrig upplevt 70-talet o många inte ens 80-talet *s*. När det blev dags för Kung i baren så sjöng publiken mer än Uggla själv och när han rev av "Dansar aldrig nykter" skakade marken under publiken på Fiskartorget i Västerås. Hade han spelat ytterligare extranummer hade torget fått skador i klass med Ullevi efter Bruce.

Också Uggla spelade med bra styrka, inte så att det gjorde ont och med bra baskänsla. Båda kvällens artister fick till ljudet riktigt bra