Moderator: Redaktörer
spuj skrev:18 lager gravitationslack vore häftigt att se, det måste vara ett hyffsat djup i den lacken
...
Fredrikb72 skrev:Har aldrig hört talas om "gravitationslack" och jag jobbar som billackerare, att gravitationslack skulle vara nåt extrabra / dyrt håller jag inte riktigt med om. Att man på så vis kan få på mera färg är oxå fel, man kan få på hur mycket färg som helst oavsett liggande eller stående yta eftersom det bara är att lägga på flera varv.
Det största problemet med att lägga tjockt utan riktig genomtorkning (kan ta flera dagar) är att färgen kan inte torka som den ska då ytan torkar först och stänger inne otorkad färg, resultatet kallas "kokstick" och är en himla massa små porer / hål i ytan.
Så det man gör för att få bra resultat är att lägga lagom tjockt, vänta några dagar och slipa ner ytan för att sedan göra likadant beroende på hur tjockt man vill ha (ett jäkla jobb som tar tid).
Jag kan tänka mig att vissa tycker det blir finare yta på liggande ytor men ska man uppnå perfekt resultat så slipar man ändå ner sista ytan och polerar den.
Sorry för ot men ville bara klargöra för de som kanske tänkt måla gravitationslack i framtiden.
18 lager gravitationslack
Nattlorden skrev:Fredrikb72 skrev:Har aldrig hört talas om "gravitationslack" och jag jobbar som billackerare, att gravitationslack skulle vara nåt extrabra / dyrt håller jag inte riktigt med om. Att man på så vis kan få på mera färg är oxå fel, man kan få på hur mycket färg som helst oavsett liggande eller stående yta eftersom det bara är att lägga på flera varv.
Det största problemet med att lägga tjockt utan riktig genomtorkning (kan ta flera dagar) är att färgen kan inte torka som den ska då ytan torkar först och stänger inne otorkad färg, resultatet kallas "kokstick" och är en himla massa små porer / hål i ytan.
Så det man gör för att få bra resultat är att lägga lagom tjockt, vänta några dagar och slipa ner ytan för att sedan göra likadant beroende på hur tjockt man vill ha (ett jäkla jobb som tar tid).
Jag kan tänka mig att vissa tycker det blir finare yta på liggande ytor men ska man uppnå perfekt resultat så slipar man ändå ner sista ytan och polerar den.
Sorry för ot men ville bara klargöra för de som kanske tänkt måla gravitationslack i framtiden.
Vad tolkar du då18 lager gravitationslack
att betyda?
Fredrikb72 skrev:Har aldrig hört talas om "gravitationslack" och jag jobbar som billackerare, att gravitationslack skulle vara nåt extrabra / dyrt håller jag inte riktigt med om. Att man på så vis kan få på mera färg är oxå fel, man kan få på hur mycket färg som helst oavsett liggande eller stående yta eftersom det bara är att lägga på flera varv.
Bamsefar skrev:1. Detta är en bildtråd, vill du diskutera Ino Audios Gravitationslack så får du skapa en egen tråd.
2. Jävligt tacksam om du håller dig till att lacka bilar, men håll fingrarna borta från min bil om den dyker upp!
Bamsefar skrev:1. Detta är en bildtråd, vill du diskutera Ino Audios Gravitationslack så får du skapa en egen tråd.
2. Jävligt tacksam om du håller dig till att lacka bilar, men håll fingrarna borta från min bil om den dyker upp!
Kraniet skrev:Bamsefar skrev:1. Detta är en bildtråd, vill du diskutera Ino Audios Gravitationslack så får du skapa en egen tråd.
konstig attityd. varför inte bara förklara vad som menas med begreppet istället?
ser ut att vara fin finish iaf, väldigt fina högtalare.
Fredrikb72 skrev:Bamsefar skrev:1. Detta är en bildtråd, vill du diskutera Ino Audios Gravitationslack så får du skapa en egen tråd.
Vi känner inte varandra bamsefar så jag tänker inte svara på ditt trevliga inlägg angående mig. Tacksam om du du tar kontakt med mig privat nästa gång du känner för att vara häftig.
Bamsefar skrev:Fredrikb72 skrev:Bamsefar skrev:1. Detta är en bildtråd, vill du diskutera Ino Audios Gravitationslack så får du skapa en egen tråd.
Vi känner inte varandra bamsefar så jag tänker inte svara på ditt trevliga inlägg angående mig. Tacksam om du du tar kontakt med mig privat nästa gång du känner för att vara häftig.
Min erfarenhet av s.k. duktiga billackerare är att dom just inte är duktiga. Dessvärre har jag fått skador på mina bilar av andra fordon, dvs parkeringsskador, och inte en enda jövla billackerare fixar att lägga en perfekt lack. Så att då komm hör å påstå massa saker om vad en tillverkare marknadsför i en tråd med bilder är jövligt stor bridt på respekt. Vill du tjafsa om gravitationslack jit och dit, gör det i din egna tråd!
Nefilim skrev:Detta är faktiskt Bamsefars tråd, och därmed har han rätt att
ha synpunkter på inläggen.
Vad är Fredrikb72 för namn då?? 72 i efternamn???
Fredrikb72 skrev:Du har missuppfattat mitt inlägg maximalt och jag har ärligt talat svårt att föra en diskusion med folk som dig, inte minst när du sitter framfrör en dator med ett påhittat namn och spelar allan.
Bamsefar skrev:Fredrikb72 skrev:Du har missuppfattat mitt inlägg maximalt och jag har ärligt talat svårt att föra en diskusion med folk som dig, inte minst när du sitter framfrör en dator med ett påhittat namn och spelar allan.
Hur kan jag missuppfatta ditt inlägg när det ENDA du gör är att påstå att det som Ino Audio saluför inte finns - och mer eller mindre därmed begär att JAG skall svara för ditt påstående?!?!??!
Det är respektlöst.
Och allan kan du vara själv.
Jag tar bort mina bilder - och döper om tråden till Fredrik72's angrepp på Ino Audio's gravitationslack.
Bamsefar skrev:Fredrikb72 skrev:Du har missuppfattat mitt inlägg maximalt och jag har ärligt talat svårt att föra en diskusion med folk som dig, inte minst när du sitter framfrör en dator med ett påhittat namn och spelar allan.
Hur kan jag missuppfatta ditt inlägg när det ENDA du gör är att påstå att det som Ino Audio saluför inte finns - och mer eller mindre därmed begär att JAG skall svara för ditt påstående?!?!??!
Det är respektlöst.
Och allan kan du vara själv.
Jag tar bort mina bilder - och döper om tråden till Fredrik72's angrepp på Ino Audio's gravitationslack.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster