Moderator: Redaktörer
Men det där är väl en elbas, en helt vanlig 8-strängad elbas?Rdna skrev:Vad blir skallängden på stengitarren? 12 ljusår?
paa skrev:Men det där är väl en elbas, en helt vanlig 8-strängad elbas?Rdna skrev:Vad blir skallängden på stengitarren? 12 ljusår?
MagnusÖstberg skrev:Kul, det blir det tredje största bassystemet jag känner någon som har, och potentiellt det näst största Ino (men förmodligen det största som effekualiseras).
Kommer väl utan problem kunna täcka dina behov får man hoppas.
effektualiseras, som verkligen blir mer än bara skisser.KarlXII skrev:MagnusÖstberg skrev:Kul, det blir det tredje största bassystemet jag känner någon som har, och potentiellt det näst största Ino (men förmodligen det största som effekualiseras).
Kommer väl utan problem kunna täcka dina behov får man hoppas.
Effekualiseras?
Komorok skrev:Att jag är sjuk, galen och tokig har jag hört så många gånger redan så det blir lite tjatigt i längden att prata om. Jag gillar obesvärad återgivning helt enkelt.
---
Några förslag på skojig finish på lådorna annars?
Jag väckte just min idé om att tapetsera lådorna med ett par böcker.
Hmmm..
jonasp skrev:Du är fullständigt vanvettigt galen!!!![]()
Och det gillar jag skarpt.
MagnusÖstberg skrev:Beror på vilken färg väggen får, och hur du placerar dem. Varför inte lägga upp en bild över den tänkta lösningen?
Varför det? Tror du kanske att det är nån sorts osynlighetsfärg?Nattlorden skrev:Funkar det inte att bara måla dem med vitlim då?
paa skrev:Varför det? Tror du kanske att det är nån sorts osynlighetsfärg?Nattlorden skrev:Funkar det inte att bara måla dem med vitlim då?
Komorok skrev:MagnusÖstberg skrev:Beror på vilken färg väggen får, och hur du placerar dem. Varför inte lägga upp en bild över den tänkta lösningen?
Jag ska försöka ordna en skiss snarast möjligt.
Men kan ju nämna redan nu att hela systemet kommer att bli helt osynligt, så finishen är mest till för att täta lådorna och att få tillfälle att göra något skoj som man annars inte gör så ofta. Dessutom vore det bra om det kostade lite pengar också.
Det blir inte bättre, begränsar bara MOL - dist är inget problem i ett system av den här arten.Max_Headroom skrev:Bra projekt. Kanske en smula i överkant i en lägenhet, men kan vara bra att ha om du flyttar till villa (köp en stadig rackare).
Varför inte bygga 6 lådor med 4 element kopplade som i LST F3 istället? Det får ned disten. Fast du tappar ju en hel del i ljudtryck eftersom membranarean går ned till under hälften. Jag tänkte att det kanske räcker ändå? Baksidan på 12 12"are blir ju ändå en del. Tillräckligt för en lägenhet i alla fall.
Användare som besöker denna kategori: nijo och 40 gäster