När jag för en herrans massa år sedan bytte från ett par små Genexxa högtalare (bestyckade med 6,5" basar) som bara lät "burk burk" till ett par begagnade Acoustic-lådor (från HiFi-kit) med Gamma-basar upplevde jag en lättnad. Sådant "stort" ljud.
Just nu har jag dessa basar som just baslådor och topparna jag byggde fungerar just som toppar. Stereoljudet här hemma är bättre än någonsin och klarheten slår mig med häpnad! Obeskrivligt hur nöjd jag är och hur bra ljud det är. Audax-basen i topparna är grym!
Fungerar både till tal och live-musik, inspelad musik och film. Med stor glädje!
Om någon är intresserad av att komma förbi och lyssna ... o kanske till och med mäta bygget så är ni välkomna!
Vad jag inte ska göra i framtiden är:
* Stressa
* Använda skruv till lådorna
* Använda plastic padding (särskilt inte omkring katter)
Vad jag ska göra i framtiden
* Bygga fler högtalare
* Bättre verktyg
* Större/lämpligare byggplats
* Använda rätt, och bättre, skruv till elementen
Jag ångrar inte
* Att jag brände en saftig peng (som togs men inte fanns) på delarna till delningsfiltret (vet fortfarande inte om jag köpte rätt prylar men det låter bra och verkade vara rätt val!)
Sist men inte minst - Stort tack till
* Magnus Östberg för elementen till topparna
(Psst. Jag har en Peerless slavbas som inte används - ges bort mot en byggtråd. Finns att hämta i Göteborg, skickas ej).
* Till Faktiskt.se och alla er som hjälpt mig under vägen
- utan er hade det inte gått!