Otroligt lätt att få en bra finish med, tom med roller.
Att den kostar nästan gratis är bara en bonus. Finns i helmatt svart.
Låt dej inte luras av att det är biltemafärg...
Den är skitbra.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och- ... arg-36711/
Moderator: Redaktörer
bakerman22 skrev:Jag har lackat alla mina lådor (tom alla Inosar) med denna färg.
Otroligt lätt att få en bra finish med, tom med roller.
Att den kostar nästan gratis är bara en bonus. Finns i helmatt svart.
Låt dej inte luras av att det är biltemafärg...
Den är skitbra.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och- ... arg-36711/

bakerman22 skrev:Ser inte rummet likadant ut som du har det nu...?

paa skrev:Om limmet ger sig så skulle det inte gå att använda vitlim till högtalarbyggen av MDF överhuvudtaget. Klart att det där bli ok.
paa skrev:Om limmet ger sig så skulle det inte gå att använda vitlim till högtalarbyggen av MDF överhuvudtaget. Klart att det där bli ok.
celef skrev:vitlimmet är absolut starkt men mdf'n är det inte, om man bänder loss två limmade mdf'r så syns det tydligt att det är mdf'ns ytskick som släpper och inte limmet, därför är det viktigt att maximera den limmade ytan och/eller utföra skarvarna så att delarna krokar i varandra
adzer skrev:Nej du har rätt. Tar bara sån jädra tid att staga på det sättet och skillnaden är försumbar, men vill man ha yttersta stabiliteten så gör man så som du föreslår.

bakerman22 skrev:adzer skrev:Nej du har rätt. Tar bara sån jädra tid att staga på det sättet och skillnaden är försumbar, men vill man ha yttersta stabiliteten så gör man så som du föreslår.
Tar det längre tid att göra såna här....?![]()
Definitivt mindre kladdigt, och ingen torktid..
bakerman22 skrev:Jag gör ett sånt där flaggstag på under tio minuter.
Det första tar kanske en kvart, sen har man det som mall till resten.
bakerman22 skrev:Vilken seriös lådbyggare bygger lådor med cirkelsåg !!?![]()
Hur hög passform får man på en låda med en cirkel !!?
Antingen låter man en brädgård såga upp allt, annars köper man en klyvsåg på biltema för 1500 spänn. Den duger alldeles utmärkt.
Jag gör ett sånt där flaggstag på under tio minuter.
Nattlorden skrev:bakerman22 skrev:Jag gör ett sånt där flaggstag på under tio minuter.
Det går väl snabbare än så. Ett borrhål i var kvadrant för att få i sticksågn och sen kör man på frihand. Ingen skönhetstävling på innerdetaljer ju!
Lite småsnett, med gör jobbet.