adzer skrev:Magnus, mannen av få ord. Var får man tag i dem då?
ELFA...
Moderator: Redaktörer
bakerman22 skrev:Det blir tyngre, mer jobb, dyrare...
Hur ofta flyttar man baslådorna...?
Är det jobbigt att skruva ur kablarna då...?
Dessutom är det ju optimalt att skruva kablarna direkt i terminalen.
bakerman22 skrev:Det blir tyngre, mer jobb, dyrare...
Komorok skrev:adzer skrev:Magnus, mannen av få ord. Var får man tag i dem då?
ELFA...
adzer skrev:bakerman22 skrev:Det blir tyngre, mer jobb, dyrare...
Hmm ja flyttar dem väl inte för ofta så du menar att man skall skita i bananer å bara skruva dem istället och då spara plats?
Men de kommer ju fortfarande sticka ut så får isf köra dubbel och då kan jag likavöl köra trippelt å behålla bananerna :p
bakerman22 skrev:adzer skrev:bakerman22 skrev:Det blir tyngre, mer jobb, dyrare...
Hmm ja flyttar dem väl inte för ofta så du menar att man skall skita i bananer å bara skruva dem istället och då spara plats?
Men de kommer ju fortfarande sticka ut så får isf köra dubbel och då kan jag likavöl köra trippelt å behålla bananerna :p
Nej... Du har väl golvlist ? Den är ju MINST 10 mm. Men du vill inte att baslådorna ska skallra mot väggen, så därför ställer du dom 5 mm ifrån dom. Då har du 15 mm från väggen. Terminalerna bygger 13.
boom skrev:Komorok skrev:[s]DU är ful.[/s]
Edit: För fin komplimang. De fula kan bli förolämpade.
Får jag kalla honom för något (känner för lite elakheter i kväll)
Komorok skrev:Labhylsorna kostar inte så mycket. Skaffar du bulletbananer så tar de inte så mycket plats heller. De sticker ut ca 4mm från hylsan. Så 5mm totalt. Bulletbananer kan du få av mig, jag har en flock över.
Komorok skrev:boom skrev:Komorok skrev:[s]DU är ful.[/s]
Edit: För fin komplimang. De fula kan bli förolämpade.
Får jag kalla honom för något (känner för lite elakheter i kväll)
Du kan få kalla MIG något. Jag bjuder dig på den ikväll.
MagnusÖstberg skrev:Ett hål, lite trälimm på hylsan och bankar i den. Bomtätt.
Komorok skrev:http://www.dealextreme.com/p/4-0mm-gold-plated-banana-bullet-connectors-with-heat-shrink-tubing-20-pair-14997
adzer skrev:Komorok skrev:http://www.dealextreme.com/p/4-0mm-gold-plated-banana-bullet-connectors-with-heat-shrink-tubing-20-pair-14997
Ok men jag vill nog gå på knivbananer då jag e trött på att löda nya sladdar titt som tätt.
blixten_no1 skrev:adzer skrev:Komorok skrev:http://www.dealextreme.com/p/4-0mm-gold-plated-banana-bullet-connectors-with-heat-shrink-tubing-20-pair-14997
Ok men jag vill nog gå på knivbananer då jag e trött på att löda nya sladdar titt som tätt.
dom bygger ju ganska så mycket dock!
Speciellt om du Inte ska ha vinklad anslutning.
blixten_no1 skrev:eller så sätter du bara en extra mdf platta JUST där terminalen är och tar ut helt för terminalen då hamnar ju den 22 mm in , så slipper du extra tyngden och kostnaden.
adzer skrev:blixten_no1 skrev:eller så sätter du bara en extra mdf platta JUST där terminalen är och tar ut helt för terminalen då hamnar ju den 22 mm in , så slipper du extra tyngden och kostnaden.
Ja men är ju det jag gjort?
Eller trodde du att jag skulle köra trippel MDF på hela baksidan?
Det kommer alltså sitta en MDF bit som är bara lite större än terminalhålet på baksidan.
Användare som besöker denna kategori: Conan och 12 gäster