Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:När det gäller baslådor, och särskillt stora sådana ser jag ingen anledning till att inte staga ordentligt. Man förlorar inte mycket volym.
boom skrev:Du måste tänka hur skall du få in dämpmatrialet jag skulle göra det som ett båtspant i lådan och då kan man ändra i dämpmatrialet gansaka lätt ser man på den sista stagningen så får bara in små bitar i lådan.
Komorok skrev:Den tror jag inte alls på. De där stagen som ligger längs lådväggarna gör ju inte alls lika stor nytta som att sätta samma material från mitten av lådvägg till motstående sida.
Komorok skrev:Den tror jag inte alls på. De där stagen som ligger längs lådväggarna gör ju inte alls lika stor nytta som att sätta samma material från mitten av lådvägg till motstående sida.
Naqref skrev:Snart har all tid du skulle spara in på att göra minimala stag istället för "flaggstag" spenderats med att diskutera och rita andra stag.
Naqref skrev:Snart har all tid du skulle spara in på att göra minimala stag istället för "flaggstag" spenderats med att diskutera och rita andra stag.
Komorok skrev:Tja... jag vet en snubbe som började spåna på nytt system efter Adzer, men istället för att jiddra räknar med att börja måla sina moduler innan veckan är slut.
adzer skrev:Naqref skrev:Snart har all tid du skulle spara in på att göra minimala stag istället för "flaggstag" spenderats med att diskutera och rita andra stag.
Hehe tid har jag gott om nu.
Men när byggandet väl börjar så har jag mindre.
Sen så har det inte bara med tid att göra. Flaggstag kostar mycket pengar. Något som jag har väldigt ont av.
MagnusÖstberg skrev:Kan väl inte kosta mer än 3 CD-skivor att köpa alla stagen?
Och sedan kommer du njuta av det svinlänge.
adzer skrev:MagnusÖstberg skrev:Kan väl inte kosta mer än 3 CD-skivor att köpa alla stagen?
Och sedan kommer du njuta av det svinlänge.
Sen så har jag ingen klyvsåg utan måste förlita mig på att beijer såga upp dem exakt på mm. Blir de en mm för breda så får jag inte i dem i lådan. Nej flaggstag undviker jag helst.
Om ingen kan motivera att det skulle göra stor skillnad för ljudet så går jag hellre på något annat.