Hur bör man dimensionera och placera SD-fötter om man har sub + stativare uppe på subben, ungefär som Wilson Watt/Puppy?
Antar att fötterna under subben ska väljas efter totalvikten men ska det vara fötter även mellan sub och stativaren?
/Dea
Moderator: Redaktörer
Dea skrev:Hur förändras fötternas egenskaper vid för hög resp. för låg last?
/Dea
roggaro skrev:Dea skrev:Hur förändras fötternas egenskaper vid för hög resp. för låg last?
/Dea
jo du. har gjort misstaget å köpt för hårda som jag försökt uthärda.. FÖR mycket odefinierat har det varit å grannarna har blivit som galna.. alltså MYCKET bas och fel!
FAKTISKT köpte jag varianten upp till 28Kg (IDAG på öppet köp) och det känns frid å fröjd. när sen lågbasen puffar på, så e den där på rätt ställe s a s
grejen va ju att mina väger precis 28Kg och i min enfald köpte jag den styvare varianten TROTS att tjejen på SD-design tyckte det motsatta..
nåja lite snett står de, men får väl skaffa en rundstav/trekantsstav på snickeriet å röna var tungdpunkten är
EDIT: precis som Magnus säger och vad jag trodde skulle bli pillimariskt var just att de väger mer på ena sidan.. trodde de skulle tippa över helt enkelt
roggaro skrev:Dea skrev:Hur förändras fötternas egenskaper vid för hög resp. för låg last?
/Dea
jo du. har gjort misstaget å köpt för hårda som jag försökt uthärda.. FÖR mycket odefinierat har det varit å grannarna har blivit som galna.. alltså MYCKET bas och fel!
FAKTISKT köpte jag varianten upp till 28Kg (IDAG på öppet köp) och det känns frid å fröjd. när sen lågbasen puffar på, så e den där på rätt ställe s a s
grejen va ju att mina väger precis 28Kg och i min enfald köpte jag den styvare varianten TROTS att tjejen på SD-design tyckte det motsatta..
nåja lite snett står de, men får väl skaffa en rundstav/trekantsstav på snickeriet å röna var tyngdpunkten är
EDIT: precis som Magnus säger och vad jag trodde skulle bli pillimariskt var just att de väger mer på ena sidan.. trodde de skulle tippa över helt enkelt
Dea skrev:Glömde skriva, det blir alltså 12 x 28-50kg
/Dea
roggaro skrev:@adzer, nu är ju jag snål och väldigt enveten förståss
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster