Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Ids någon moderator klippa ur Lms-diskussionen till en egen tråd så vi kan nörda om detta där.
Komorok skrev:Nattlorden skrev:Nej, jag vill inte veta att du kört det där på frihand...
Jag har kört rubbet på frihand.
... med 40-papper
MagnusÖstberg skrev:Bara för att klargöra lite - mina funderingar över ditt resonemang har inget med något annat än dina moduler att göra
Jag tycker det är intressant att du gör bedömningen att xmech är den yttre gränsen.
Komorok skrev:Sen återstår ju definitionen av xmax. Den brukar väl definieras genom att mäta gap och talspole. Det vore väl bättre att titta på hur mycket distorsion det blir istället?
Komorok skrev:MagnusÖstberg skrev:Bara för att klargöra lite - mina funderingar över ditt resonemang har inget med något annat än dina moduler att göra
Jag tycker det är intressant att du gör bedömningen att xmech är den yttre gränsen.
Jo, det kanske är lite märkligt. Men distorsionen under 10Hz, som lär vara de enda frekvenser som går att spela med full slaglängd, lär vara ohörbar ändå. Därför blir xmech den relevanta parametern för mig. Visst kommer helheten att dista när elementen slår, men med erfarenheten från mitt nuvarande system och hur basen låter när elementen ligger en hårsmån från xmax så känner jag ändå att jag kan räkna så.
Sen återstår ju definitionen av xmax. Den brukar väl definieras genom att mäta gap och talspole. Det vore väl bättre att titta på hur mycket distorsion det blir istället?
Det där förstår jag inte, övertonerna (distorsionen) torde hur som helst vara mer hörbara än grundtoner på 10 Hz och lägre.Komorok skrev: Men distorsionen under 10Hz, som lär vara de enda frekvenser som går att spela med full slaglängd, lär vara ohörbar ändå.
Komorok skrev:Allt iordningställt för målning imorgon. Chrisss hade städat av halva lyan för att ge plats åt mig för att kunna måla allt inomhus. Den mannens generositet och hjälpsamhet går utanpå det mesta. Synd att öl inte går hem hos den mannen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster