Har inte fått mina baslådor klara,men har 1st Jl Audio bas 2x4ohm/8ohm.
som jag funderar på att ha under tiden.Eller kan jag köra en spole till varje kanal?
Filmsugen.men helst med lite bas
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Möjligen kan du köra steget bryggat med specialkabel.
Vinylcalle skrev:Nattlorden skrev:Möjligen kan du köra steget bryggat med specialkabel.
Ser du någon anledning till att han måste använda förstärkarens båda kanaler? Jag tror inte det är vad du menar men eftersom bara du och jag svarat i tråden så frågar jag dig med. Vill inte ansvara för ett felaktigt antagande själv
.
shifts skrev:Jag ser en väldigt enkel fråga, men väldigt komplicerade svar – förutom Vinylcalles. Han ger svaret på frågan tror jag.
adzer skrev:Ja risken att klippa steget är ju mindre om du driver med högre tillgänglig effekt.
Har du dubbla spolar i elementet så kan du mata var spole på samma element med var sin kanal på slutsteget så länge du matar bägge kanalerna med identisk signal, dvs mono.
MorganM skrev:Enda nackdelen "tror" jag,är att det gäller att steget skickar ut exakt lika tidsmässigt på varje kanal,så att spolarna får signalen samtidigt.annars blir nog ljudet inte så precist.
paa skrev:Är det nån som tror att steget går sönder om man inte kopplar in något på ena kanalen?
Användare som besöker denna kategori: TommyW och 32 gäster